January 24, 2005
Hur gör man överlagring som en del skriver om? För att få fram bilden från filmen oxå o inte bara skärm-bilden. Vad ska man ha den korta lilla sladden till som hör till ATI? Jag har fått färg på tv:n, men ser ej filmen och får inget ljud. Hjälp en stackare som fattar noll...please....
March 7, 2005
cHeNg_Ho wrote: Tv-Out problem med ett 6600GT:
När windows-boot-loggan syns är den i färg på min tv,
Men när windows har bootat klart och skrivbordet kommer fram blir det svartvitt.
Jag har kollat i inställningarna, och ändrat till PAL.Hur kan jag fixa problemet?..
hehe, jag har exakt samma problem!
kör nvidia Geforce 6800LE, XP, AMD
S-video kopplar jag till en scartadapter in i tvn..
har testat alla PAL-alternativen men utan resultat.
det fungerar ju bevisligen först men sen "ställer windows om" på egen hand så att det blir fel... 🙁
August 16, 2004
kirsikka wrote: Hur gör man överlagring som en del skriver om? För att få fram bilden från filmen oxå o inte bara skärm-bilden. Vad ska man ha den korta lilla sladden till som hör till ATI? Jag har fått färg på tv:n, men ser ej filmen och får inget ljud. Hjälp en stackare som fattar noll...please....
1. Högerklicka på skrivbordet.
2. Välj egenskaper.
3. Gå in på Inställningar och sen Avancerat.
4. Gå in på Bildskärmar, aktivera TV:n.
5. Sen går du in i fliken Överlagring och där finns det en knapp som heter "Alternativ för bioläge".
6. Där väljer du: Bioläge, Helskärmsvideo och bildförhållande beroende på vilken TV du har.
August 29, 2003
Min Tv-ut slutade fungera igår kväll, helt utan anledning vill jag påstå.
Jag har att adapter från datorn (från många pins till en stor gul, vet ej vad dessa heter) till tvn (en stor pin, gul kontakt).
Nu har jag kommit så långt att jag ominstallerat och provat både catalyst och omega, samma sak på båda, men iaf så har jag nu svartvit flimrande bild som försvinner helt när jag går tillbaks till skrivbordet eller öppnar en film, dvs när jag skriver på nh här så syns det som svartvit, flimrande och otroligt dämpad bild. Har provat byta mellan alla olika pal-format och ntsc, ingen skillnad förutom att ntsc så man färger på, fast mycket flimmer. HJÄÄÄÄÄLP!! pls 🙂
March 21, 2005
Jag har en s-video sladd plus 2 3,5 mm röd+vit kablar som sitter ihop och går ut i en SCART-kabel som jag sätter in i min tv (2 år gammal ungefär).
Denna tvn har _inga_ inställningar såsom PAL och s-video osv osv.
Jag väljer klona på nView och går in på "Video" (detsamma som AV) på tv'n, men bilden blir svartvit? varför?
May 1, 2003
Jag kör med två 6800 PCI-E, och har kopplat in allt, när jag startar datorn kommer bilden upp på tv:n (dock svartvit) och monitiorn. Sen när jag kommer in i windows så försvinner bilden på tv:n.
Jag fattar inte vart jag ska gå in och aktivera tv-out?
Vart hittar jag den kontrollpanelen?
Tack!
April 5, 2005
TV-ut använder två olika sätt att skicka signalerna:
1. Composite, 2 polig kabel med RCA-kontakter.
2. S-video, 4-polig kabel med mini-din (S-video) kontakter.
S-video ger bättre bildkvalitet and composite.
En svart-vit bild när du använder S-video kan bero på ett flertal olika anledningar.
1. Du ska ha en färg-TV som klarar av S-video.
2. TV:n ska vara inställd på S-video på den ingången du använder.
3. Grafikkortet ska vara inställt på S-video som TV-ut signal.
4. Grafikkortet ska vara inställt på PAL som färgsystem.
5. Du kan inte använda dig av en enklare S-video till SCART adapter.
Det vanligaste felet är att man använder sig av en "vanlig" S-video till SCART adapter. De adapters omvandlar bara signalen ifrån S-video till composite, vilket används när man vill köra en composit signal via en s-video kabel.
Det enklaste är att använda TV:n's egna S-video kontakt, så slipper du problem med med adaptern. Har du ej någon S-video kontakt på TV:n så recommenderar ATI att man köper en SCART-Pro adapter ifrån:
Har du ej någon S-video ingång till TV:n eller videon och inte heller vill köpa någon ny adapter måste du köra TV-ut:en via composite.
December 4, 2001
Var hittar jag inställningar för ändring av vilken kabel man använder som några har skrivit om här tidigare??? Samt var man ställer in till PAL-B???
Kör radeon 9250, men tv-puten funkar inte. Hittar inte ens teven fast kabel är i satt. Har installerat senaste Catalyst nu i a f ska se om det gör nån nytta... (?)
May 4, 2005
Hmm fattar inte och kan inte luska ut detta probelm genom alla svar å grejjer här...
Jag har precis köppt ett nytt Radeon x850xt pci-express... Jag hadde tidigare ett x600xt.. det enda som skiljer är att d förra hadde vivo men inte d nya... men jag får svartvit bild på d nya men inte d gammla... jag har gjort på precis samma sätt men d funkar inte...
Jag har en s-video kabel kopplad till en skartomvandlare.. vet inte om tv klarar s-video men som saggt d funka tidigare...
Snälla snälla hjälp mig... Håller på å gå i bitar *arrrgghhhh*
Ps. Har föresten ingen tunn koppar kabel så d har jag ej testat... men som saggt d funka innan Ds.
June 29, 2005
Tjenare, jag har nyss köpt nytt graffe, ett Ati radeon 9800 pro - och när jag ska kolla filmer osv på tv'n så bildas det fullt med vitt flimmer, har testat lite olika inställningar, och olika kablar, så det är inte kablarna. Det fungerade prima innan med mitt gamla gforce mx440.
Som sagt, vitt flimmer, men man får fram bilden.
Nån som vet vad felet kan vara?
July 20, 2005
ATI Radeon RefreshRate
http://www.softpedia.com/get/T.....-Fix.shtml
August 15, 2005
Dinos wrote: Asså ... går det att få ljudet från filmen att gå till TV'n också? Eller måste man köpa massa extrakablar? (Om det ens går).
Jag använder vanlig aux kabel. Sådan som finns i tråden Koppla stereon till datorn?. Sen så kopplar du de två kablarna till tv:n!
September 1, 2002
AnonymousKiller wrote: [quote=Dinos]Asså ... går det att få ljudet från filmen att gå till TV'n också? Eller måste man köpa massa extrakablar? (Om det ens går).
Jag använder vanlig aux kabel. Sådan som finns i tråden Koppla stereon till datorn?. Sen så kopplar du de två kablarna till tv:n!
Alright, lite som jag trodde då.
Har dock ett problem ... drar med nån kabel från grafikkort till TV och bilden blir svartvit hur jag än gör. Måste ha annan kabel? Detta vara dock med ett ATI-kort. Har ett nvidia nu... och har inte testat. Antar att det är S-Video på bägge?
2 Guest(s)