July 18, 2003
Min mor skall få en DV kamera i morsdags present men då jag inte har så stor koll på dv kameror så frågar jag här. Vilken är den bästa kameran för ~5 k ? Desto billigare desto bättre !
Kollar just nu på dessa kameror som alla har fått okej kritik !
Sony DCR-HC 42
Canon MV850i
Panasonic NV-GS 35 Silver
January 8, 2003
Sonyn är den som har bäst ljusförhållande så man kan filma inomhus och i mörker med lite färg. Den har däremot inte lös laddare utan måste ladda med batteriet i kameran, där är iaf Panasoniv bättre, vet ej med Canon.
Problemet med alla Dv kameror är banden som smutsar ner och den högfrekventa motorn som surrar på bra. Filmar man med många som pratar eller annat ljud är det inte så farligt men så fort man ska filma när det är tyst så hörs motorn väldigt mycket. Vet ej hur det ligger till med Panasonics hd kameror annars. Den har bra inspelningstid men jag har aldrig testat den så jag vet inte hur mycket den hörs eller hur bra den är inomhus/ i mörker. Det är bra att åka och kolla på dem i butik å sedan kolla var den är billigast på nätet.
July 18, 2003
Dadde wrote: Sonyn är den som har bäst ljusförhållande så man kan filma inomhus och i mörker med lite färg. Den har däremot inte lös laddare utan måste ladda med batteriet i kameran, där är iaf Panasoniv bättre, vet ej med Canon.
Problemet med alla Dv kameror är banden som smutsar ner och den högfrekventa motorn som surrar på bra. Filmar man med många som pratar eller annat ljud är det inte så farligt men så fort man ska filma när det är tyst så hörs motorn väldigt mycket. Vet ej hur det ligger till med Panasonics hd kameror annars. Den har bra inspelningstid men jag har aldrig testat den så jag vet inte hur mycket den hörs eller hur bra den är inomhus/ i mörker. Det är bra att åka och kolla på dem i butik å sedan kolla var den är billigast på nätet.
Tack för tipset med ljudet... Dock så kan jag inte frånkomma det tror jag så jag får väll dras med det.
1 Guest(s)