January 9, 2004
Tja.
har en HTPC som ska uppgraderas för att jag ska kunna spela lite emulator (wii och PS2). Så jag ska fixa en ny CPU och har ett HD6570 som ska räcka. Kruxet är att den lilla saken låter rätt ordentligt vid tung belastning så jag skulle behöva tips på bra kylare. Hälst nått som drar ut värmen ur chassit då det kommer bli ganska trångt. jag skulle vilja ha nått i stil med de gamla Artic Cooling kylarna som man hade på X800 och geforce 6000 serien.Hittar dock ingeting som verkar passa.
Alla tips uppskattas.
March 10, 2003
Hur är det med tempen under belastning? Kanske kan du redigera en fläktkurva? Jag hade ett 5670 i min förra htpc och det behövde jag inte ha på maxhastighet. Lät det bli en smulare varmare bara. Just fläktar som blåser ut är det dåligt med nu för tiden. Särskilt på eftermarknadskylare.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
January 9, 2004
Har faktiskt inte tittat. Har inte att den i HTPCn ännu då jag väntar tills jag hittat ett vettigt moderkort för socket 1155 (tips sökes där också). Men det låter riktigt illa när jag testade den i mitt öppna testsystem hemma. Kylaren som sitter på är en liten 1-slot lösning som blev ordentligt varm under belastning.
Jag har duglig luftgenomströmning i chassit då det sitter 2st 80mm fläktar i den. Men kruxet är att alal GPU kylare hamar "neråt" och kommer då långt bort från luftströmmen i resten av chassit. Jag behöver verkligen få ut luften på annat sätt.
March 22, 2012
här är en ZalmanVF770 som ska passa. Hoppas det hjälper. Om du vill chansa så skulle denna även kunna fungera Zalman VNF100; jag såg att båda passar en ATI 4650. Worth a try.
Jag har leta och stötte på ARCTIC Accelero S1 Plus GPU Kylare
Hoppas det hjälper
January 9, 2004
Valentin N;1277856 wrote: här är en ZalmanVF770 som ska passa. Hoppas det hjälper. Om du vill chansa så skulle denna även kunna fungera Zalman VNF100; jag såg att båda passar en ATI 4650. Worth a try.
Jag har leta och stötte på ARCTIC Accelero S1 Plus GPU Kylare
Hoppas det hjälper
tack för hjälpen. Ska kolla lite på Zalman lösningarna. Accelero S1 är nog alldeles för stor för mitt lilla HTPC chassi tror jag.
2 Guest(s)