December 6, 2006
Ctrl wrote: Tror det kan bli svårt att få det passivt. Men en Ninja Mini eller motsvarande till CPU borde få ner ljudnivån.
Allting sitter i ett vanligt chassi så vilken kylare som helst till både CPU och grafikkort går bra..
Hade tänkt mig en TRUE men tycker ~500 kr är ganska mycket.. finns det inga billiga men bra för runt 200-300 ?
Eller varför skulle det vara svårt att få det passivt ?
December 6, 2006
Twelve wrote: för att 2900 serien är känd för att vara sjukt varm
De va som själve.. inte den infon jag fick när jag köpte det tidigare i år. Visst har jag märkt av att chassit blir ganska varmt just vid grafikkortet.. men inte mer än vad mitt ultra gör.
Ioförsig inte samma kapacitet dom emellan.
Hopp.. får väl bli till att sälja detta och rikta in sig på något annat.
Kan ett PowerColor Radeon HD 3850 vara något att satsa på istället och på så sätt kunna kyla passivt alt. något med en liten fläkt på ? =)
January 13, 2004
Rekomenderar:
Till processorn "Thermalright SI-128 SE" och en "Nexus 120MM PWM Real Silent". Vet inte vad du har för HTPC chassi men denna kylaren borde inte vare för hög om du inte har ett väldigt litet chassi.
Till grafikkortet "Thermalright HR-03 Plus" går öven att sätta på en Nexus 92MM Real Silent för bättre kylning.
Inte helt passivt men med Nexus 120MM PWM Real Silent kan du dra ner fläkt hastigheten till 500 RPM och då låter dina kvalseter i sängen mer
1 Guest(s)