March 23, 2003
Som topic.
Jag har alltså tröttnat på ljudet från grafikkortet och undrar vad ni har för tips på tyst kylning till mitt XFX 7900GT.
Behöver jag kyla minnet också?
Kortet kommer inte att överklockas extremt så vatten o annat tjafs är borträknat.. :p
Hade väl tänkt att lägga typ max 300:-
Skriv gärna va för temps ni har o hade innan osv..
Tack på förhand!
February 28, 2005
http://www.webhallen.com/prod......p?id=58331
vet dock inte om den passar 7900GT:S
March 23, 2003
Mm, dom jag tittat mest på är ju då
AC Accelero X1
och
Zalman VF700-cu
Vilket kan tänkas vara tystast och kanske också lättast att installera?
EDIT: Kom också på, antar att Accelero tar stor plats.
Jag har ett Asus AN8-E-moderkort och på nordbryggan har jag satt dit passiv kylning (Zalmans lilla gula) kommer jag få problem med plats?
January 8, 2005
Templar- wrote: Mm, dom jag tittat mest på är ju då
AC Accelero X1
och
Zalman VF700-cu
Vilket kan tänkas vara tystast och kanske också lättast att installera?EDIT: Kom också på, antar att Accelero tar stor plats.
Jag har ett Asus AN8-E-moderkort och på nordbryggan har jag satt dit passiv kylning (Zalmans lilla gula) kommer jag få problem med plats?
kan du få, klipp lite kylflänsar från den passiva så går det fint.
February 1, 2003
här ser du om acceleron passar just ditt 7900GT eller ej.
Skulle tagit VF900 framför dess äldre broder VF700 men är mer sugen på en stympad NV Silenser Rev3 då den passar även om Thermalright VGA Cooler V1 Ultra, tILL ATI & nVidia, med X1800/X1900 RAM Kit lockar med annan fläkt.
Har inte riktigt bestämt mig själv vad jag skall ha än.
Den riktigt tysta lösningen kommer i Juni, Accelero S1 som är helt passiv.
March 23, 2003
Det lutar mest åt Zalman VF700-AlCu, detta pga att den verkar lätt att installera och inte väger så mkt som kopparversionen, så får man tydligen bara nån grad sämre temp än med VF700-Cu.
BTW: är det nån som haft problem med minneskylningen på Vf700/900? har hört att dom ska ramla av ganska lätt.. :/
January 7, 2006
Templar- wrote: Det lutar mest åt Zalman VF700-AlCu, detta pga att den verkar lätt att installera och inte väger så mkt som kopparversionen, så får man tydligen bara nån grad sämre temp än med VF700-Cu.
BTW: är det nån som haft problem med minneskylningen på Vf700/900? har hört att dom ska ramla av ganska lätt.. :/
Jag har inte haft några problem med mina minnesflänsar, låt de bara sitta på ett dygn eller nåt innan du börjar klocka, bencha, spela etc.
1 Guest(s)