June 11, 2001
Det låter som ett kort som är äldre än två år då konsumentköplagen tvingar 2 års garanti. (Har själv en skadad skrivare som jag tappade i golvet, som bara har 1 års fabriksgaranti men dom reparerar den iaf eftersom jag är privatkund.) Det går inte att avvisa 2 års garanti då det är tvingande i lagen genemot privatkunder.
Vad är det för socket på moderkortet, kanske har ett liggande. Att reparera kortet är jag ganska säker på att det inte går eller att det kostar mer än vad ett nytt kort kostar. Är det ett 754/939 kort lönar det sig nog att köpa ett nytt eller begangnat då du förmodligen får ett sådant kort med "allt" för ett lågt pris.
June 15, 2005
Det är socket 939 och det är köpt utomlands men mitt namn står inte på kvittot så då gäller inte heller RMA... har provat
Köpte tillbehören (karjan, sli-brygga, sata o ide kablar mm.) för lite o inget och då fick jag med kortet för det var ändå trasigt, så på den vägen är det.
Känns bara lite synd att slänga ett kort som inte ens fyllt ett år utan att en fackman har tittat på det.
June 11, 2001
Det där beror lite på hur pass trasigt kortet är, är det bara en kondensator eller liknade skulle en tekniker som tex lagar förstärkare eller tv-aparater kunna fixa det för några hundringar.
Är det däremot ett chip eller en korslutning så innebär det att man får demontera kortet på varje lödning vilket innebär att det är dyrare än kortet. En kostnad över 1000 kr lönar sig inte.
Är det en chip som gått sönder så är det i princip omöjligt att fixa utan att köpa det från tillverkaren av kortet. Vilket är ganska svårt.
Datorbutiken det för 1.645 kr.
Det jag kan tänka mig är att om det är något som är svårare att fixa än en enkel lödning eller liknade kan kostnaden dra iväg ganska rejält.
1 Guest(s)