December 19, 2005
Hej alla glada.
Har idag ett P4 3.0 mhz Asus P4P800E moderkort med 2x512mb Kingston Value och 2x512 Corsair value. Alla är PC3200 400mhz CL 2.5.
Men det känns som att det inte rockar. 😕 Vill ha mer fart i bitarna. Ska man satsa på snabbare 3200? eller 3500?
tacksam för tips. Bästa belönas med en halväten pepparkaka och avlsagen julmust 😛
September 27, 2003
6shooter wrote: Ja, jag skulle vilja klocka. Samt att dom jag har är juh väldigt basic. Finns juh helt klart bättre lr hur ?
Men att dom är basic spelar ingen roll
Om man kör minnena oklockade så är det knappt (ingen) skillnad mellan budget och high end minnen åtminstone om man jämför "Corsair XMS vs Value" läs mer här http://www.legionhardware.com/.....php?id=486
Det är väl när man börjar trycka i minnena massa volt, det är då skillnaden kommer, men om man märker det på spel är en annan sak, men på poäng program så kan man märka skillnader
Ang. 2 eller 4 minnen så är det väl likvärdigt, på test program så skiljer det lite grann, men om du då märker något på spelen är en annan sak, personligen skulle jag köpa 2 stora minnen(mindre som kan tjorva, mindre värme, mindre saker i chassit osv.)
1 Guest(s)