March 10, 2003
Mjo, men inte direkt så man känner en wow-vad-fort-det-laddar känsla direkt.
Kör med min raptor tills den rasar. Ser ingen anledning till att byta den nu.
Det man mest märker det på är att banor till spel kanske laddar några sekunder snabbare.
Annars har jag inte märkt några större skillnader.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
November 1, 2006
Tidsdjuret wrote: Med Quad Core kan du köra fyra program eller sk. Processer parallellt.
Det blir mer effektivt om man kör mycket Multitasking och datorn känns piggare, reagerar snabbare om man gör mycket samtidigt.
perzy wrote: Nja, jag ber om att få motsäga detta. GHz är viktigare fortfarande. Jag skulle hellre ta högre frekvens dualcore än en låg-klockad quad.
Tror inte att du läste svaret ordentligt.
February 26, 2009
Okej, tack för svar.
Här har jag en massa delar som jag planerar att köpa.
Är det något som inte passar in eller som inte hör ihop med något annat eller vad som helst så säg gärna till!
Chassi: El Diablo
Processor: intel quad 9550 2.83 ghz
Grafikkort: sapphire 4870x2 2gb gddr5
Nätagg: 750w Corsair
Ramminne: mushkin 4gb 1066mhz
Moderkort: asus p5Q se PLUS
August 16, 2003
jag tror att det är en Seagate 7200.10 som jag har som för en massa ljud för sig, vi vart tvugna att köpa en samsung som komplement för att den lät för mycket.
du som ändå verkar vilja ha bra och snabba delar, se till att du inte bara har en hårddisk, här vinner du en massa på att ha exempelvis 2 styckna där du har Windows på en disk och spel och program på en annan disk, dina laddtider kommer sjunka rejält.
February 26, 2009
Chassi: El Diablo
Hårddisk: Western digital 7200rpm 500GB
Jag frågar igen, är det ett bra paket det här eller passar sakerna inte riktigt bra ihop eller vad som helst?
(den här gången finns hårddisken med)
February 26, 2009
emilwidell wrote: Chassi: El Diablo
Hårddisk: Western digital 7200rpm 500GB
Jag frågar igen, är det ett bra paket det här eller passar sakerna inte riktigt
bra ihop eller vad som helst?Skriv gärna om ni tycker att det ser bra ut också.
(den här gången finns hårddisken med)
February 26, 2009
oj, förlåt. Jag vet inte hur jag lyckades citera mig själv 😛 jag tror jag skulle skriva in något extra i texten, men misslyckades. de där extra kom inte ens med.
Men det blir nog inte den där datorn, jag har inte riktigt råd, mina föräldrar tycker att jag ska ha typ 20000kr om jag ska köpa en för 10000.(?)
Men det hindrar mig inte från att fråga mer frågor:)
angående chassit så var den datorn begagnad, då kan jag tyvärr inte byta det. annars så skulle jag köpa det billigaste som fortfarande fungerar bra.
January 18, 2005
emilwidell wrote: vad är det för bra med chassin förutom att delarna ska passa i den?
för min del som byter komponenter lite då och då så är det viktigt att det är lätt att komma åt samtidigt som ljudnivå och design också var ganska viktigt för mig.
för någon annan så kanske det är viktigast med ordentlig kylkapacitet eller något annat.
satsar man lite mer tid och pengar på ett bra chassi från början så behöver du inte lägga pengar på ett nytt vid nästa uppgradering.
January 12, 2006
_l_a_r_s_ wrote:
satsar man lite mer tid och pengar på ett bra chassi från början så behöver du inte lägga pengar på ett nytt vid nästa uppgradering.
Word. En bister sanning men en billig skramlig låda är tråkigt i längden. Delarna byts ut med tiden men lådan blir oftast kvar. Lika tunn, skramlig och med små fläkthål etc etc. som vanligt. 😕 Snålheten bedrar visheten ibland
I5, 8 Gb RAM, 750W Crucial, Win 8.
3 Guest(s)