December 12, 2005
Hej. Har rekommenderats kontakta er (för ni är så himla bra) genom Dell. Skulle vilja kolla på film från datorn på min gamla Luma från början av 90-talet. Har en japan-kabel (heter det va?) och lyckats få en grå-skalebild på TV:n. Men vill ha färg. Inget ljud, men det behöver jag väl en kabel till för. Har anpassat bildstorleken så TV och skärm matchar varandra, men har alltså ingen färg på TVn. Kan nån hjälpa mig med det? Stort tack på förhand.
December 27, 2003
kan det vara så att din TV inte stöder S-Video signal? då behöver du en S-Video>Komposit adapter, och sedan koppla in den antingen direkt via komposit ingng, eller en scart-adapter.
January 10, 2005
lånar tråden lite 🙂
har också som sagt en ganska gammal tv (15år). Den har för övrigt en antenkabel ingång och en scart kabel ingång.
jag köpte då en S-video kabel och en S-video--->Scart adapter.
fick då bild fast bilden var grå, pillade runt inne i tv-out inställningarna i "nvidia inställnigarna för tv'n". Allefall, så hittade jag ett ställe där man kunde välja vad man har för anslutning: S-video eller Komposite. Provade då med att ställe på komposite och fick då färg :S, fast jag har ju s-video.
Ska de va så här? och kan det göra någon skada?
kan också nämna att inne i de så kallade "nvidia inställnigarna för tv'n" så har tv'n en upplösning på 1024x768, fast den sk aju bara ha 640x480. Det skojjiga är också att det blir äckligt bra bild kvalité 🙂
Är allt som jag sagt helt normalt eller e de någe lurt?
Mvh: Arre
December 5, 2001
Arre wrote: lånar tråden lite 🙂
har också som sagt en ganska gammal tv (15år). Den har för övrigt en antenkabel ingång och en scart kabel ingång.
jag köpte då en S-video kabel och en S-video--->Scart adapter.
fick då bild fast bilden var grå, pillade runt inne i tv-out inställningarna i "nvidia inställnigarna för tv'n". Allefall, så hittade jag ett ställe där man kunde välja vad man har för anslutning: S-video eller Komposite. Provade då med att ställe på komposite och fick då färg :S, fast jag har ju s-video.Ska de va så här? och kan det göra någon skada?
kan också nämna att inne i de så kallade "nvidia inställnigarna för tv'n" så har tv'n en upplösning på 1024x768, fast den sk aju bara ha 640x480. Det skojjiga är också att det blir äckligt bra bild kvalité 🙂
Är allt som jag sagt helt normalt eller e de någe lurt?
Mvh: Arre
Inget fel, det funkar också på vissa grafikkort.
November 5, 2005
Arre wrote: jag köpte då en S-video kabel och en S-video--->Scart adapter.
fick då bild fast bilden var grå, pillade runt inne i tv-out inställningarna i "nvidia inställnigarna för tv'n". Allefall, så hittade jag ett ställe där man kunde välja vad man har för anslutning: S-video eller Komposite. Provade då med att ställe på komposite och fick då färg :S, fast jag har ju s-video.
I SCART-kontakten används samma pinne för komposit-videosignalen som för ljusdelen (svart/vit) av en SVIDEO-signal. Om ditt grafikkort kan skicka ut kompositvideo på rätt pinne så funkar det bra med SVIDEO-sladd.
November 5, 2005
Arre wrote: kan också nämna att inne i de så kallade "nvidia inställnigarna för tv'n" så har tv'n en upplösning på 1024x768, fast den sk aju bara ha 640x480.
TV:n kör inte någon VGA-upplösning så det som står i inställningarna är antagligen vad grafikkortet skickar till sin video-krets. Ut från den är det PAL 546 linjer interlace:at i 50 Hz (ungefär 25 hela fps(flimmer m.a.o)) som gäller.
1 Guest(s)