February 13, 2001
Jag har haft en tanke på om de finns eller om man kan göra nån sorts adapter så man kan ha prossesorn ovanför eller breve Moderkortet de skulle ju va mycket enklare de skulle lösa många problem har haft funderingar på att testa det med att dra kabel på min gammla 450Mhz K6-3a Men de skulle bli mycket kabel de!!!!!! Men jag ska fundera lite mer på det!!!! Nån som har nå förslag?
Ja det är väl bra att köra et gäng koppar tråder ner i socketen och sen sätta dem på processor pinsen! 😀
Tekniknörd som gillar att träna.
May 17, 2001
Monterade mitt polyblock igår, men blev lite besviken. I och för sig så har jag ingen radiator och har inte kollat om blocket är optimalt monterat.
När jag körde med igelkotte och delta låg cpu´n på 52. Med polyblocket ligger det på 59, men det kanske har sina förklaringar (se ovan)
Är det någon som kan säga hur mycket en radiator igentligen gör och vilken som är bäst att köpa eller göra själv ?
December 23, 2000
Kondens bildas när fuktig luft träffar något som är kallar än luften självt. Med en radiator kan du inte få ner vattentempen lägre än lufttempen alltså bildas ingen kondens. Men en radiator är nästan ett måste! Värmen från processorn och pumpen överförs ju till vattnet (inte så mycket från pumpen om du kör "inline" system men om pumpen är i en behållare med vatten så avger även den en del värme) så du måste även transportera bort värmen från vattnet, annars vinner du ju inget på vattenkylningen.
1 Guest(s)