September 7, 2001
jag har ett problem med en skärm..
det är så att efter att den varit på ett tag så börjar den tjuta med en ljus skitjobbig ton hela tiden tills man stänger av den.. väntar man ett tag med att starta den igen så är ljudet borta, men efter ett tag kommer det alltid igen 🙁
det är en 17" Goldstar med några år på nacken så jag undrar mest om det finns ngt man kan fixa själv eller om det bara är o slänga den?
August 8, 2001
Det är ju alltid farligt att säga åt någon att öppna skärmen men gör det på eget ansvar
Och jag skulle ta en limpistol och limma alla spolar och trafon den stora svarta "klumpen"sen skulle jag limma koppartrådarna som sitter runt bildröret på insidan av skärmen.
Ljudet du hör är troligen självsvängning i någon spole
Kan vara värt ett försök men akta dig för att vara i närheten av nätdelen(där du ansluter sladden från vägen)
May 9, 2001
Jag har samma problem fast med min 14" TV. Har haft det problemet i minst 6 - 7 år. Pratade med en kille som reparerat TV apparater och han sa att det är en transformator som börjar bli gammal i TV:n. Det är ett speciellt lim i den som håller ihop trådarna. Det limmet blir tort efter många år och börjar tillslut börjar vittra sönder. Eftersom det är en högfrekvent spänning i trafon så är det det som man tillslut börjar höra som ett irriterande pip.
2 Guest(s)