Det kan vara stora skillnader på kort från olika tillverkare.. t.o.m från samma tillverkare. Det kan vara snabbare minnen på ditt kort eller så är dina bara lite bättre!
Tekniknörd som gillar att träna.
June 3, 2001
Tjena på dig Nora bögen
Kan ni svara på det här då ni som e duktiga på datorer: Jag o AG sitter ('satt') på samma burkar nästan (ända tills typ nu eftersom ^AG^ byter burk). Det som skilljer i burkarna e Hårdiskarna, och just Graffe korten, jag har en billig variant på ett TNT2 kort medans AG har ett Pro kort. Han får upp imot 1440 i 3dmarks2001 - och jag får ynkliga 880 ca. Visst, han grafikkort e bättre och han har tweakat det mera än mig. Men nu e det så att jag som test la in ett Geforce 256 Deluxe, och mitt resultat i 3dmarks2001 blev bara 1416. Hur f-n funkar det, e inte ett Geforce bättre än ett TNT2 kort. Finns det någon inställning som jag missat som gör att GF't inte går på max? Tycker det e jävligt märkligt att båda sitter på p3 800 o 256mb i ram.
Det är antagligen drivrutiner som inte är uppdaterade.. Vad har du för detonator driver? Satsa på nya detonator och nya 4in1 driver till moderkortet!
Vad har du för VIA driver till moderkortet då? De är också nya eller?
2 Guest(s)