January 25, 2007
varför finns inte det för?
finns ingestans och få tag i trådlösa microfoner, bluetooth nothing.
why? skulle va så skönt och bara ha nån clip-on mic som man kan fästa på tröjan och ett par trådlösa hörlurar som jag införskaffat.
de som de använder i tv är ju försej inte heller trådlösa, går väl in en sladd bakom tröjan eller ryggen in i en dosa de har fäst på bältet om jag inte mistar mig?
men om nån vet svaret eller spekulation? skulle jag va elektriker skulle jag lätt fixa det iaf.
November 27, 2003
Problemet med trådlösa miccar är att de har ibland en viss fördröjning och samtidigt så är det ingen garanti att all data kommer fram. Inte så viktigt om det ska vara i spel eller så, men om man använder röstigenkänning eller liknande så fungerar det inte så bra.
Bluetooth headset av vettig kvalitet kostar dock runt tusenlappen vad jag sett, men det beror ju dock på vilka krav man ställer.
Teknikmagasinet hade förut, men de verkar inte ha längre.
http://www.katshing.se har en hel del tillbehör till telefoner som du kanske skulle kunna prova, bl.a. Bluetooth-mickar.
//Andreas
December 8, 2005
Måste det vara just bluetooth?.... om inte så finns det ju mer "profissionella" trådlösa miccar som går att köpa i musikbutiker.... borde finnas sånna små clips som man kan ha vid tröjan... fast sånna är ju ganska dyra, alltså om man bara vill använda det till datorn
January 25, 2007
jo precis, det är sånna jag söker efter, bryr mig inte om det är bluetooth eller inte. så länge det inte är en sån här artist mic eller vad man ska kalla det, en himla strutglass liksom, inget sånt utan en clip on som man ser på tv. men då ska det inte va en dosa heller som clip on micen är kopplad till som man också fäster på tröjan. trådlös clip on mic + en reciver på bordet eller liknande är ungefär det jag letar efter.
priset spelar inte så stor roll , fast det får vi väl se heh. men hittar ni något så säg till snälla för jag har verklingen inte hittat.
1 Guest(s)