trådlösa micar!|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
trådlösa micar!
Macxii
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 49
sp_UserOfflineSmall Offline
1
January 27, 2007 - 4:08 pm
sp_Permalink sp_Print

varför finns inte det för?
finns ingestans och få tag i trådlösa microfoner, bluetooth nothing.
why? skulle va så skönt och bara ha nån clip-on mic som man kan fästa på tröjan och ett par trådlösa hörlurar som jag införskaffat.
de som de använder i tv är ju försej inte heller trådlösa, går väl in en sladd bakom tröjan eller ryggen in i en dosa de har fäst på bältet om jag inte mistar mig?
men om nån vet svaret eller spekulation? skulle jag va elektriker skulle jag lätt fixa det iaf.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1113740
January 27, 2007 - 4:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Problemet med trådlösa miccar är att de har ibland en viss fördröjning och samtidigt så är det ingen garanti att all data kommer fram. Inte så viktigt om det ska vara i spel eller så, men om man använder röstigenkänning eller liknande så fungerar det inte så bra.

Bluetooth headset av vettig kvalitet kostar dock runt tusenlappen vad jag sett, men det beror ju dock på vilka krav man ställer.

Teknikmagasinet hade förut, men de verkar inte ha längre.

http://www.katshing.se har en hel del tillbehör till telefoner som du kanske skulle kunna prova, bl.a. Bluetooth-mickar.

//Andreas

Macxii
Medlem
1113761
January 27, 2007 - 5:02 pm
sp_Permalink sp_Print

hm hittar faktikst inga bluetooth micar på den sidan, bara en massa headsets. Vill enbart ha en mic om möjligt.

Andreas Galistel
Member
Medlem
Forum Posts: 16287
1113816
January 27, 2007 - 8:44 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag vet inte riktigt om det finns någon som är exakt som du söker dock. Det låter inte som något jag stött på dock.

//Andreas

Jon lord
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 382
1113824
January 27, 2007 - 9:15 pm
sp_Permalink sp_Print

Måste det vara just bluetooth?.... om inte så finns det ju mer "profissionella" trådlösa miccar som går att köpa i musikbutiker.... borde finnas sånna små clips som man kan ha vid tröjan... fast sånna är ju ganska dyra, alltså om man bara vill använda det till datorn wink

Macxii
Medlem
1113868
January 28, 2007 - 9:01 am
sp_Permalink sp_Print

jo precis, det är sånna jag söker efter, bryr mig inte om det är bluetooth eller inte. så länge det inte är en sån här artist mic eller vad man ska kalla det, en himla strutglass liksom, inget sånt utan en clip on som man ser på tv. men då ska det inte va en dosa heller som clip on micen är kopplad till som man också fäster på tröjan. trådlös clip on mic + en reciver på bordet eller liknande är ungefär det jag letar efter.
priset spelar inte så stor roll , fast det får vi väl se heh. men hittar ni något så säg till snälla för jag har verklingen inte hittat.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 366
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL