November 28, 2002
Vet ej om detta skall vara under övrigt eller Bärbart, testar här 🙂
Söker ett relativt billigt trådlöst kitt med tangentbord+mus där anslutningen till mottagaren är endast en USB kontakt alternativt två. Alltså inte en USB och en PS2kontakt. Har ingen PS2 på min bärbara dator, därav anledningen. Har sett att logitechs produkter vanligtvis har en USB kontakt och en PS2.
Skall ha musen o Tbordet i soffan så någon super kvalitet behövs ej, använder inte trådlöst när jag spelar ändå. 4meter max.
Rekomendera gärna någon produkt!
February 6, 2004
Jag tro du missöfrstått det lite. Alla produkter använder ANTINGEN USB eller PS2. De som levereras med bägge på kabeln är tänkta att användas antingen eller...
Exempel:
I mitt fall har jag exepelvis ett MS Wireless Desktop Elite tangentbord (och tillhörande mus). Mottagarenheten har en slad som slutar med både en USB kontakt och en PS2 kontakt. Jag har USB kontakten isatt i datorn, och PS2 kontakten hänger löst.
Alternativt kunde jag haft PS2 kontakten i datorn och USB kontakten hängandes löst.
Både tgbrd och mus använder sig anltså av den kontakten som du valt att sätta i datorn.
Så att en produkt har bägge ska du inte se som ett hinder utan en förbättrad funktion. Du kan välja vilket du känner för att använda!
Hoppas det förklarat hur det hänger ihop och att du vågar köpa dina saker. Logitech är väl värda pengarna! =)
Cheers!
1 Guest(s)