Trådlöst Tangentbord/Mus med en eller två USB kontakter|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Trådlöst Tangentbord/Mus med en eller två USB kontakter
Maijk
Siktar mot toppen
Medlem
Forum Posts: 71
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 8, 2005 - 9:40 am
sp_Permalink sp_Print

Vet ej om detta skall vara under övrigt eller Bärbart, testar här 🙂

Söker ett relativt billigt trådlöst kitt med tangentbord+mus där anslutningen till mottagaren är endast en USB kontakt alternativt två. Alltså inte en USB och en PS2kontakt. Har ingen PS2 på min bärbara dator, därav anledningen. Har sett att logitechs produkter vanligtvis har en USB kontakt och en PS2.

Skall ha musen o Tbordet i soffan så någon super kvalitet behövs ej, använder inte trådlöst när jag spelar ändå. 4meter max.
Rekomendera gärna någon produkt!

The_Mayhem
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 399
sp_UserOfflineSmall Offline
940413
August 22, 2005 - 5:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tro du missöfrstått det lite. Alla produkter använder ANTINGEN USB eller PS2. De som levereras med bägge på kabeln är tänkta att användas antingen eller...

Exempel:
I mitt fall har jag exepelvis ett MS Wireless Desktop Elite tangentbord (och tillhörande mus). Mottagarenheten har en slad som slutar med både en USB kontakt och en PS2 kontakt. Jag har USB kontakten isatt i datorn, och PS2 kontakten hänger löst.
Alternativt kunde jag haft PS2 kontakten i datorn och USB kontakten hängandes löst.
Både tgbrd och mus använder sig anltså av den kontakten som du valt att sätta i datorn.

Så att en produkt har bägge ska du inte se som ett hinder utan en förbättrad funktion. Du kan välja vilket du känner för att använda!

Hoppas det förklarat hur det hänger ihop och att du vågar köpa dina saker. Logitech är väl värda pengarna! =)

Cheers!

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 236
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL