December 13, 2003
Tjena
Igår så hade jag vart ifrån datorn ett tag (ca3timmar) och när jag kommer tillbaka så fungerar inte skärmen, så jag testar att rucka lite på strömkontakten till skärmen, inget händer. Testade att dra ut sladdarna och sätta tillbaka dom och då gick skärmen på ca 2sek innan den slocknade igen, och har inte fått igång den igen.
Vad kan det vara?
Trodde först att det bara var glapp i kontakten, men har prövat med en annan power kabel, och öppnat skärmen och kollat att kontakten sittar fast.
Och säkringen har inte gått.
🙁
*edit*
Samsung 753s CRT 17"
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
February 14, 2004
December 13, 2003
det är ju ingen dyr skärm så jag vågar inte riskera att få betala frakt och sånt skit om jag inte får det på garantin, eftersom jag har var på skärmen och kollat inut i den, det syns ju att jag har vart i den i kanterna.
Men jag är ju inte så sugen på att köpa ny skärm heller eftersom jag hade tänkt att uppgradera andra saker först
(har köpt den på datorbutiken.com, men eftersom det har gått mer än 1år så får jag nog skicka den direkt till samsung)
Phenom2 X4 955 BE |Gigabyte GA-MA790GPT-UD3H | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | GIGABYTE HD 6970 OC 2GB | SSD 120GB OCZ Vertex 2 + 500GB WD Black X 2 | Corsair TX 750w | Lian Li Lancool PC-K62
April 15, 2005
Går det inte att få tag i ganska billiga 17" CRT som är hyfsat bra?
Jag menar, att skicka den till Samsung för reparation tror jag kan bli ganska dyrt. Kanske inte riktigt så dyrt en ny skulle kosta, men kanske inte långt ifrån. Med frakt och allt alltså.
Annars har du ju 2 års reklamationsrätt, konsumentköplagen du vet. Men nu när du öppnat bakstycket på skärmen så blir det ju lite svårare att få något på garantin.
December 13, 2003
Frisk wrote: lyser inte ens någon standby-lampa? kanske något relä eller så som ej vill vara med längre?
nopp helt dött
January 20, 2002
1 år är väldigt lite innan en skärm kolappsar.
3 år ska det åtminstonde ta för vilken budgetskärm som helst...
Jag tycker absolut att du ska ta kontakt med datorbutiken och tjata lite på dem.
Har man lyckats reklamera mopedekrar 4 ggr för att man har hoppat sönder dem så borde man kunna reklamera det mesta tycker man :D.
December 13, 2003
Fick igång den precis =)
Verkar som att det var något glapp med power knappen, öppnade den och pillade lite på fjädern =)
January 13, 2004
metal82 wrote: Går det inte att få tag i ganska billiga 17" CRT som är hyfsat bra?
Jag menar, att skicka den till Samsung för reparation tror jag kan bli ganska dyrt. Kanske inte riktigt så dyrt en ny skulle kosta, men kanske inte långt ifrån. Med frakt och allt alltså.
Annars har du ju 2 års reklamationsrätt, konsumentköplagen du vet. Men nu när du öppnat bakstycket på skärmen så blir det ju lite svårare att få något på garantin.
Vad jag vet så kostar det inget att få service hos samsung. Det är en annan firma som har hand om allt sådant. Jag fick fel på min SyncMaster 997DF, något med färgerna. Skickade in en anmälan till
http://www.skvservice.se fick ett mail att jag skulle få en utbytesskärm på posten. Tre dagar senare så hade man packat upp den nya skärmen och skickat tillbaka den trasiga, returfraktsedel med i packetet kostade mig inget 🙂
Kollade på skv service och det är 36 månaders garanti på samsungs crt skärmar.
July 3, 2002
posten lämnar en ny skärm och i den kartongen du får stoppar du ner din gamla trasiga skärm ringer posten så hämtar de paketet så skickas det tillbaka till skvservice.
Allt är gratis bara du har garanti kvar.
du får ingen ny skärm få en utbytesskärm som ska vara lika bra eller bättre än den du har.
oj såg nu att delta redan svarat på det... fan jag måste lära mig kolla bättre.
1 Guest(s)