April 3, 2007
Idag när jag skulle sätta mig och klocka ville jag gå igenom vilka latencer och minnesfrekvenser mina minnen klarade av (För att ha lite alternativ till hands). Jag började med att testa det som jag kört ett bra tag, och som funkade utan errors efter någon timmas memtest tidigare, men idag fick jag mängder med errors, då satte jag alla inställningar till original men fick fortfarande errors. Då tog jag ut ena stickan och resetade bios. Det funkade felfritt under några minuter, då stängde jag av. Satte i den andra stickan och tog ut den redan testade, startade datorn, men den pep. Då ändrade jag i bios så att minnet fick 2,35volt. , (det den ska klara). Då startade datorn. Men fick flera tusen errors på bara 3 minuter. Jag ändrade även slots osv. Det var bara ett minne som jag fick errors på. Jag köpte minnena i våras 2x1gig OCZ 8500 nvidia sli (något i den stilen). Vad gör jag nu, kontaktar återföräljaren, eller importören? Tror ni att jag kan få minnet utbytt?
March 14, 2001
Låter onekligen som om minnet inte fungerar som det ska då du får fel bara på ena minnet oavsett slot, timings samt spänning.
Du har ju garanti på minnet kvar så kontakta försäljaren. Du ska självklart få nytt minne när det inte fungerar som det ska.
edit: Prova använda tangenten "enter" lite oftare så blir det lättare att läsa texten.
April 3, 2007
Snorch wrote: Låter onekligen som om minnet inte fungerar som det ska då du får fel bara på ena minnet oavsett slot, timings samt spänning.
Du har ju garanti på minnet kvar så kontakta försäljaren. Du ska självklart få nytt minne när det inte fungerar som det ska.
edit: Prova använda tangenten "enter" lite oftare så blir det lättare att läsa texten.
tack, för vdimm är väl den volten man ställer in i bios till minnena?
"OCZ EVP (Extended Voltage Protection) is a feature that allows performance enthusiasts to use a VDIMM of 2.35V without invalidating their OCZ Lifetime Warranty"
och ja, ska använda enter mer, hade bara en isärplockad dator framför tangentbordet när jag skrev:(
2 Guest(s)