July 7, 2002
Köpte ett moderkort, minne och cpu av datorbutiken.com för ett par veckor sen och öppnar det först idag. Efter att jag plockat ihop datorn och startat den så ska jag installera windows (testat med 98, 2000 och XP) så får jag antingen felet att setup tycker att hårddisken är skadad eller att den misslyckas med att kopiera installationsfiler till hårddisken. Jag har provat med 3 olika hårddiskar och 2 olika cdromenheter och får samma fel. Har även testat att sätta cdrom och hårddisk på separata IDE kanaler och även tillsammans på IDE 2. Har också testat med flera olika IDE kablar men inget hjälper. Testade även att uppgradera bios till senaste version men det hjälpte inte. Har testat allt jag kan komma på...
Det enda jag kan tänka mig nu är att det är tillverkningsfel på moderkortet. Att datan blir korrupt någonstans. Annars skulle det ju kunna vara minnet (troligvis inte) men jag har ingen möjlighet att testa med något annat minne.
Det som sitter i datorn är:
Moderkort: Soltek SL-75KAV KT133A
CPU: AMD Duron 1.2Ghz
Minne: Standard 256Mb SDRAM 168pin cas3 PC133 (AMD OK)
Grafikkort: ATI Rage II Pro 8MB
Har mailat deras support men bara tänkte kolla om det var nån av er som hade någon annan idé om vad som kan vara fel.
December 2, 2001
Jag tror att de skulle va minnet! filer burkar bli corrupta när men kopierar dom med ett trasigt minne (har fått erfara de många gånger) Om moderkortet e trasigt på något sätt så burkar de resultera i att du inte får någon bild på skärmen oavsätt fel. Och de värkar du juh uppenbarligen ha.
1 Guest(s)