August 16, 2003
jag satt och spelade en Source Mod på morgonen, fick något grafikfel, datorn krashade, när jag startade om datorn så var all text under uppstarten 100% oläslig men Windows loggan såg ut som den skulle sen kom en BSOD.
jag har dock lyckats komma in i felsäkert läge.
såfort jag bytte grafikkort så gick det att komma in i Windows normalt.
men jag kunde inte installera drivrutinerna, jag ahr testat två olika grafikkort, i enhetshanteraren så står det bara standard VGA graphics device.
hur löser jag detta?
har någon någon idé på varför Windowsloggan och felsäkert läge fungerar som det ska när det inte änns går att läsa när grafikkortet visar första bilden, ni vet när den räknar upp 256MB osv?
ajuste, eftersom jag inte har kunnat få in några drivrutiner så kan jag inte ändra från 60Hz vilket jag inte klarar av så datorn är obrukbar för tillfället (sitter framför mammas sunkiga dator 🙁 )
August 16, 2003
Jalle, nVidia kort, aldrig haft trassel tidigare, inte änns behövt installera om drivrutinerna då dom använder samma.
det första jag testade med var ett Quadro4 980 XGL
sen testade jag med ett GeForce 4 Ti 4200 med exakt samma resultat.
ska testa med lite andra grafikkort sen, men det gör kanske inte allt för mycket, jag har fått mail att mitt nya moderkorrt finns att hänta och jag får ett nytt grafikkort nästa vecka.
August 16, 2003
hämtade moderkortet 2 minuter innan stängningsdags hos Webhallen idag.
grafikkortet är som sagt ca en vecka borta.
bör jag vänta med att installera om Windows tills jag har grafikkortet 7900 GTX eller ska jag stoppa in mitt älskade GF2 MX PCI och installera om Windows med det nya moderkortet (MSI K8N NEO4-F) och sen hoppas på att jag smärtfritt kan byta ut grafikkorten när det nya kommer?
2 Guest(s)