November 14, 2007
Visserligen väldigt bra för tillverkarna och sälja sin produkt flera ggr om, men har aldrig riktigt förstått varför det blev så populärt med sli och Crossfire. Att spendera flera tusen och använda upp till tre tunga grafikkort, och prestandan ökar med typ 4% för att inte tala om alla problem man stöter på i vägen. Ärligt, vad är meningen egentligen med att konsumenterna sponsrar tillverkarna på detta vis och faktiskt kräver väldigt lite i gengäld.
August 28, 2004
Jag kommer skaffa SLI/CF io min nästa rigg. Kort och gott, man får vad man betalar för.
Köper du en bil för 200k som går 250 Km/h får du nog betala några miljoner för att få en som går 400 km/h+. Ser du vad jag menar?
Vill man betala några tusenlappar extra så är det värt det om man vill ha ~40 % extra prestanda.
November 14, 2007
Köper du en bil för 200k som går 250 Km/h får du nog betala några miljoner för att få en som går 400 km/h+. Ser du vad jag menar?
En bra poäng.
Vill man betala några tusenlappar extra så är det värt det om man vill ha ~40 % extra prestanda.
Men blir det verkligen så mycket prestandavinst ? har inte sett eller hört om så höga vinster i själva praktiken bortsett från tillverkarnas/ÅF reklamering. T ex, är skillnaden på min rigg ( spec, i sign ) och en kompis som kör med dubbla 8800ultra med bra cpu osv ganska marginellt.
2 Guest(s)