May 25, 2005
Hejsan
Fick jämt nyss hem en 300gb Maxtor disk och har ingen lust att förlora 23 dagars uptime och jag har ingen lust att vänta heller.
Så jag tänkte eftersom s-ata stödjer hotplug så borde det gå att bara stoppa in den och formatera den via diskhaneteren och sedan använda den?
/FarmoR
(vill helst inte starta om datorn eftersom jag och ett par till tävlar i uptime ;))
May 25, 2005
MSI K8N NEO4-FI nForce4 Ultra 4DDR-DIMM 4PCI 3PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Firewire Socket939 ATX
Hittar inget om hotswap när jag söker på google eller kollar deras hemsida.
Hittar ni någe?
..hehe. Då stödjer det antagligen inte hotswap då 😉
Jaja. Bara bita i det sura äpplet.
November 23, 2001
Av de 3 inbyggda SATA-kontrollerna jag haft har 2 av dem klarat hotswap, de som klarade detta var/är Sil3112 (tror jag det heter) och VIA 8237. Det chipset som inte klarade det var Intel ICH4-R.
Exakt hur det är med din dator vet jag inte, men om jag vore dig skulle jag bara spara undan det jag jobbar med och plugga in, låser det sig är det bara att reboota.
June 11, 2001
Windows XP sätter hårddisken i valen bland säker borttagning av maskinvara, om det klarar hotswap. En annan bra sak är att skaffa ett hårddiskrack att sätta i en 5,25"-enhet, då klarar den garanterat hotswap, så länge racket klarar av det.
Övrigt vet jag att ASUS A8N-serien moderkort klarar hotswap med dom inbyggda kontrollerna.
2 Guest(s)