October 1, 2007
Jag har ett bekymmer här.
Jag har en Xbox 360 samt en TV som bara har ett utag för ljud UT som är Optical Audio Toslink som ljud ut från TV.n.
Jag använder hdmi 1.3 kabel till xboxen, så ljud och bild är direkt till tv.n och jag skulle vilja ta ljudet från TV.n till min reciever så jag hör via hemma biot.
Finns det konverterare som tar ljud från Optisk toslink till vanlig RCA?
Någon annan lösning?
October 1, 2007
Tidsdjuret wrote: Men signalen som lämnar en Toslink-Coaxial konverterare är fortfarande Digital så det funkar inte om recievern bara tar emot Analogt.
Du verkar behöva en DAC som konverterar den optiska signalen till vanlig analog med röd-vita RCA.
en DAC?
Förklara för mig om det går dvs.
Tack för svaret.
Såhär menade jag
[Image Can Not Be Found]
March 14, 2001
Digital to analog converter, på svenska D/A-omvandlare, allstå digital till analog-omvandlare.
October 1, 2007
Snorch wrote: Digital to analog converter, på svenska D/A-omvandlare, allstå digital till analog-omvandlare.
Aha.. så då skulle det här aldrig gå då? det som jag tänkte? var kan man hitta en d-to-a apparat?
October 1, 2007
SuperNova wrote: Måste du ha ljudet via HDMIn då? kan man inte plocka ut Analogt ljud direkt från boxen och koppla in det i stärkaren?
Det går, det har jag haft förut men då får jag inte hdmi HD bild på TV.n....
Man får inte plats med HDMI kabeln och DVI kabeln i boxen samtidigt tyvär.. jag får välja då.
Antingen hdmi och få 3ggr finare bild men ljudet kommer då bara från TV.n.
Eller köra DVI kabeln från boxen och få en dålig bild men jätte bra ljud från hemma bion.
October 1, 2007
beta wrote: Har du verkligen ingen 3,5mm stereo-utgång för hörlurar?
Min plattv gick sönder för ett tag sedan och på tjocktv´n jag har så länge så får jag köra på hörlurs-utgången med en 3,5mm -> rca-omvandlare. Lättast på gamla maskiner 😛
Skandalen är just det att plattTV.n inte har någon 3.5mm utgång som min gammla crt-tv...
Annars hade jag inte haft denna dilemma..
November 4, 2001
tigersaid wrote: Det går, det har jag haft förut men då får jag inte hdmi HD bild på TV.n....
Man får inte plats med HDMI kabeln och DVI kabeln i boxen samtidigt tyvär.. jag får välja då.Antingen hdmi och få 3ggr finare bild men ljudet kommer då bara från TV.n.
Eller köra DVI kabeln från boxen och få en dålig bild men jätte bra ljud från hemma bion.
Det är ju ingen skillnad på bildkvaliteten mellan HDMI och DVI (om det inte är något i själva xboxen)
November 6, 2001
Lösningen på ditt lilla bekymmer:
http://www.webhallen.com/prod......p?id=79737
October 1, 2007
Shlumpen wrote: Lösningen på ditt lilla bekymmer:
http://www.webhallen.com/prod......p?id=79737
Den hjälper inte, den ger mig två allternativ väl?
det är två kablar, en HDMI och en DVI.
October 1, 2007
beta wrote: "Optical/RCA Audio adapter included for non-HDMI supported stereo systems " Så med den får du med så du kan koppla rca direkt i recivern. 🙂
Jag är osäker på det här nu..
Kolla såhär ser paketet ut eller hur? [Image Can Not Be Found]
Och såhär ser själva inehållet ut.[Image Can Not Be Found]
Och det går inte att ha hdmi och dvi kablarna inkopplat sammtidigt, den ena är totalt ivägen för den andra när man försöker. Eller är den här annorlunda? slimmad dvi kontakt så den får plats trots att hdmi kabeln är inkopplat?
[Image Can Not Be Found]
Tack för att ni försöker hjälpa här 🙂
1 Guest(s)