July 18, 2001
On 2001-08-03 21:10, Tobbeman wrote:
Har hittat ett "Matrox Millennium G450 16MB DDR/DVD/DualHead/AGP" för 1045 kr, kan det vara något att satsa på?
Hade tänkt kolla på film på tv'n med det, räcker minnet för att få bra bild eller behöver jag mer minne?
fast skulle ju köpa ett 32Mb om jag vore du, hade ett sådant innan och sålde det:( mitt j-vla pucko ångrar mig djupt, så nu får man köpa ett nytt igen fast väntar på G550 som släpps snart. 😀
August 3, 2001
On 2001-08-06 13:18, *Zeus* wrote:
fast skulle ju köpa ett 32Mb om jag vore du, hade ett sådant innan och sålde det:( mitt j-vla pucko ångrar mig djupt, så nu får man köpa ett nytt igen fast väntar på G550 som släpps snart. 😀
Hjälper minnet till att få högra kvalite på bilden eller har ditt inlägg att göra med om jag skulle vilja spela spel med kortet. Har nämligen bara tänkt kolla på film med datorn, ställa den bredvid videon typ.
Skulle behöva ett råd vad gäller processor och minne för att få det att funka oxå, just nu har jag 64 mb minne och 350 mhz processor i burken, ska ju ha den att avkoda divx så jag behöver väl lite mer prylar, eller?
August 3, 2001
On 2001-08-13 17:44, -ChaoS- wrote:
Varför inte köpa ett TV kort då?
Om du bara ska kolla på TV med det.
Då får du ju med fjärrkontroll och har möjlighet att göra tvärtom och rippa filmer eller program direkt från TV./ChaoS
Kan du beskriva lite skillnader, fördelar nackdelar med de olika korten?
Är ett tv-kort mindre resurskrävande än grafikkortet med tv-out?
August 19, 2001
hej hej :eye:
[ Detta Inlägg ändrades av: JuLmUnD den 2001-08-19 21:36 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: JuLmUnD den 2001-08-19 21:37 ]
July 18, 2001
On 2001-08-19 18:53, Tobbeman wrote:
Kan du beskriva lite skillnader, fördelar nackdelar med de olika korten?
Är ett tv-kort mindre resurskrävande än grafikkortet med tv-out?
Hmm, det var lite svårare.. hehe
men eftersom att du ska ha ett kort som du ska se på film med, så tycker jag att ett TV kort är den smidigaste lösningen. Du kan både dra se på Film på TVn från datorn och tvärtom. Och ett bra TV kort är billigare än ett bra grafik kort.
August 3, 2001
On 2001-08-20 13:42, -ChaoS- wrote:
Hmm, det var lite svårare.. hehe
men eftersom att du ska ha ett kort som du ska se på film med, så tycker jag att ett TV kort är den smidigaste lösningen. Du kan både dra se på Film på TVn från datorn och tvärtom. Och ett bra TV kort är billigare än ett bra grafik kort.
Hur snabb processor och hur mycket minne kan jag tänkas behöva då?
Just nu har jag en 350 MHz på 64 mb.
June 28, 2001
gå in på http://www.clasohlson.se och sök efter Tv-adapter. då hittar du en box som du kopplar in i ditt valiga skärm uttag som konventerar det till typ massa video uttag.
Den kostar dock 945:-
August 3, 2001
On 2001-08-25 13:22, DaLys wrote:
gå in på http://www.clasohlson.se och sök efter Tv-adapter. då hittar du en box som du kopplar in i ditt valiga skärm uttag som konventerar det till typ massa video uttag.
Den kostar dock 945:-
Då tror jag mer på ett grafikkort med tv-out, nästan lika dyrt och säkert en mycket bättre kvalitet på bilden.
Har beställt ett Siluro hos Komplett
1 Guest(s)