September 11, 2001
Samma problem som alla andra, får en för "smal" och "hög" bild på tv:n. Jag kan INTE få TvTool att hjälpa mej, de enda som händer är att både skärm och tv blir svarta när jag försöker...Finns det något alternativ eller blir det att byta grafikkort? Jag kör nu med Inno3D GeForce2 MX 400...
/Fredrik
May 15, 2001
October 13, 2001
geforce2 mx tv out , hmm
gå in under geforce mx fliken i inställn. för grafik kort knappen additional_proprties
sedan overlay controls sedan video mirror controls är disable aktiverad borde det funka men är den det och deet funkar all fall inte ta och markera secondary display och välj en in ställning som passar typ 16:9 om du kör rippade dvds med widescreen brukar vara 16:9 tar du tv i inställlningen blir bilden lång och konstig förmodligen har du tvingat prg att visa full skärm till allt då blir vissa pry jätte märkliga i bilden
September 11, 2001
Tack för svaret...
Jag har fått igång skiten nu, fråga mej inte hur jag gjorde...Jag kör näst senaste detonator och jag kan inte se "twin view"-fliken länge av nån anledning. Jag kör "Extend desktop to this screen" eller vad det nu står på tv:n och då får jag fullscreen där. När jag skall titta på en film startar jag den i Global DivX, då blir det ett litet fönster på dataskärmen, jag drar över den till tv-skärmen och kör CTRL-ENTER för att få fullscreen och TADAAA så funkar allt.
/Fredrik
2 Guest(s)