May 22, 2001
Tjena, har ett litet pikant tvoutproblem....
Köpte i dagarna ett Radeon 8500 (hercules-style), när jag pluggar in den i min tv (en finlux 28tums stereotv, lite gammal).... får jag svartvit bild, med lite otrevliga störningar. jag använder mig av scartadapter å kablar som jag fick med mitt gamla ati-kort.
blir alldeles 👿 , vad om något kan man göra åt det?
vore tacksam för hjälp snarast.............
November 4, 2001
Hogan wrote: TV-Tool funkar inte med ATI.
Om din TV är gammal så är det inte säkert att den klarar s-video, använd då en adapter från s-video till komposit och sen till din skartadapter(om den har komposit-ingång).
Han använde ju samma kablar som han använde med sitt förra ATI kort. Alltså borde TV:n ha stöd för det.
Har aldrig använt tv-tool med ngt annat än Nvidia, så jag utgick från att det skulle funka med ATI också, men jag hade tydligen fel...
May 22, 2001
Bleedin Radar wrote: [quote=Hogan]TV-Tool funkar inte med ATI.
Om din TV är gammal så är det inte säkert att den klarar s-video, använd då en adapter från s-video till komposit och sen till din skartadapter(om den har komposit-ingång).
Han använde ju samma kablar som han använde med sitt förra ATI kort. Alltså borde TV:n ha stöd för det.
Har aldrig använt tv-tool med ngt annat än Nvidia, så jag utgick från att det skulle funka med ATI också, men jag hade tydligen fel...
-----------
tvn har jag inte pluggat ihop med datorn innan, det är tjejens... precis skaffat lya ihop... min gamla tv byggde jag om till akvarium....
May 22, 2001
"En rgb-ansluten hemdator skall anslutas till AV-anslutning 2" står det i manualen, det låter ju lovande .... att begreppet hemdator - Tv fanns när tvn tillverkades....
Andra ideer? har hört tjat om att grafikkortet skulle kunna vara inställt på USA eller likande... finns det nån relevans i det?
November 4, 2001
Hogin har troligtvis rätt... TV:n har inte stöd för s-vhs standarden...