December 10, 2002
Tjena, vet inte om denna ligger riktigt rätt men vi kör ändå.
Det är så att jag har köpt mig ett sånt där dator-till-tv kit på onoff, hade en sladd innan men har flyttat nu så den var för kort, i vilket fall som helst:
Jag får det att fungera så att jag får bild och så på tv:n, däremot så om jag har datorns skärm inställd som primär skärm så när jag spelar upp en film så får jag bild i uppspelaren(det är samma i alla uppspelare som jag har) men inte på tv:n, har jag tv:n som primär så får jag upp filmen där men inte på datorns skärm, det ska ju vara bild på båda skärmarna, sedan kommer vi till upplösningen, jag kör 1280x1024 och det gör att jag får scrolla åt sidorna för att kunna se hela filmen, vilket en polare inte behöver. Så var det 3e och sista grejen(tror jag) Samma polare behöver inte heller förstora fönstret för att det ska visas i helbild på datorn, det behöver jag .. vilket förstör för då kan man inte sitta och pilla på datorn med annat samtidigt som någon exempel kollar på film på tv:n
Om det finns någon som kan lösa dessa problem åt mig så skulle det vara extremt uppskattat, jag vet inte vad det är som man ska ställa in, btw jag har ett Powercolor Radeon 9800 PRO som grafikkort, polaren har ett nVIDIA GeForce 4200 tror jag det är... men det ska väl kunna funka likadant för det ? Jaja, nu ska jag sluta babbla och blir väldigt glad om någon verkligen orkar läsa igenom detta :).
Tack och hej
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
August 30, 2005
Hade du haft ett NVidia så skulle problemet lätt fixas genom drivrutinsmenyn. Man måste nämligen ställa in vilken skärm som ska visa helskärm, är inställningarna satta på "none" så visas inte overlayen på den sekundära skärmen.
Hur det är med ATI vet jag faktiskt inte. Du kan ju alltid kolla om det finns något alternativ för helskärmsenhet eller liknande i inställningarna för grafikkortets drivrutiner. Det låter som om du borde göra vissa ändringar i inställnigar i vilket fall med tanke på att du även har andra problem.
December 10, 2002
rico01 wrote: Hade du haft ett NVidia så skulle problemet lätt fixas genom drivrutinsmenyn. Man måste nämligen ställa in vilken skärm som ska visa helskärm, är inställningarna satta på "none" så visas inte overlayen på den sekundära skärmen.
Hur det är med ATI vet jag faktiskt inte. Du kan ju alltid kolla om det finns något alternativ för helskärmsenhet eller liknande i inställningarna för grafikkortets drivrutiner. Det låter som om du borde göra vissa ändringar i inställnigar i vilket fall med tanke på att du även har andra problem.
Aa, men jag hittar inga sådana inställningar i ATi-kontrollpanelen... är det ingen som har ett ATI-kort och kör tv-out som kan hjälpa mig ?
Speldator: Intel Core i7 3770K @ 4,54GHz w/ Corsair Hydro H100, ASUS P8Z77-V Pro, 4x4GB G.Skill Trident 2400 MHz, Gigabyte GeForce GTX 780 Ti 3GB OC, (system)Samsung SSD 840 Series 500GB, 500GB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 + 3TB SATA3 (externa) 320GB +1TB + 1TB + 2TB +2TB (USB3) BenQ G2750 27" + BenQ 24" G2420HDBE
3DMark 2011 Scores
F.d användarnamn: dest
December 27, 2003
haha, skulle precis posta exakt samma sak (men jag köpte inget från onoff).
satt o rotade i drivrutinen, men hittade inget, jag löste scrollprblemet med hotkeys, ctrl+alt+t sätter skärmen på 1024x768 samt TV'n på clone, då får jag bra bild, sen ctrl+alt+d för att återställa all till normalt
1 Guest(s)