August 10, 2001
Hej!
Jag sitter med exakt samma kort och även jag har bara svart/vitt... Jag har testat att bara köra med svhs kabeln till en scart övergång som jag sedan kopplat in i min video. Jag har även testat en svhs-komposit övergång som jag sedan också kopplat in i min video. Men jag får också bara svart vitt på tvn. I Windows egna inställningar där man kan välja olika PAL lägen kan jag inte ändra nåt, för det är helt övertäckt. Så jag är tvungen att köra med TVTool, för det är enda sättet för mig att få ut bild på tvn, men tyvärr svart-vit.
Jag klurade ett tag på om det kunde vara att min tv och video är för gamla, men jag köpte nytt förra sommaren så det kan väl inte vara det. Och jag har både Panasonic på tvn och videon...
Är det ett skit kort jag köpt eller? Men nog tycker jag att man ska kunna få färg på tvn på nåt sätt...
-Den som funnit har letat!
January 8, 2001
Om din tv inte stöder svhs så blir det oftast svartvitt. Det är enkelt att kolla detta, har du en riktig svhs-ingång i fronten på tvn? Om inte så stöder den nästan garanterat inte svhs alls, sorry.
Du får använda en svhs-komposit-adapter OCH ställa om i grafikkortets drivrutiner att den ska skicka ut en kompositsignal istället för en svhs-signal för att få det att fungera.
/Wey
August 10, 2001
Det stämmer att jag iaf inte har någon svhs ingång på min tv, man jag har det i min scart adapter dör jag även har för komposit. Så det jag ska göra är alltså att köra med komposit övergången efter grafikkortet och sedan ändra utsignalen i grafikinställningarna? Hur gör man så att den skickar ut signalen som en komposit ut-signal?
November 9, 2001
min dator stannar även ganska ofta ett paf flera gånger om dagen och ibloand kör den dumpning av fysiskt minne kan det ha nåt mer med graffet att göra jag tror att det e ramminnet..... men en annan sak e att jag har inte hört ett enda plus om detta kortet sedan jag köpte det e det nån annan som har hört nåt bra om det inte jag iallafall
November 4, 2001
Jag har POV Geforce 3 ti200, och färg!!
Jag hade feta problem att få det att funka, men nu går det bra...
Så här gjorde jag:
1. Använde tv-tool ver. 5.5 finns http://www.tvtool.de
2. Använde PAL och output=VHS inställningarna
3. Kopplade in SVHS sladden i scartuttag två på tvn... funkade inte på ettan...
4. Visade skiten på kanal S-VHS. Kunde se den på VHS2 oxå men då i svartvitt...
Hör av er om ni har några frågor... För för mig funkar det...
November 9, 2001
On 2002-03-17 22:54, Bleedin Radar wrote:
Jag har POV Geforce 3 ti200, och färg!!Jag hade feta problem att få det att funka, men nu går det bra...
Så här gjorde jag:
1. Använde tv-tool ver. 5.5 finns http://www.tvtool.de
2. Använde PAL och output=VHS inställningarna
3. Kopplade in SVHS sladden i scartuttag två på tvn... funkade inte på ettan...
4. Visade skiten på kanal S-VHS. Kunde se den på VHS2 oxå men då i svartvitt...Hör av er om ni har några frågor... För för mig funkar det...
då stöder din tv svhs det e därför det funkar för dig!!!
August 10, 2001
Hej igen!
Nu har jag kanske en lösning på gång, men jag kan även vara ute och cykla...
Jag hittade ett program på sidan http://www.guru3d.com/xbios/ Ett program som man kan ändra lite i biosen för grafik kortet. När jag läste av min grafikbios och kikade runt lite i programmet så stötte jag på ett ställe där man kan ändra utsignalen för "tv mode" och den var markerad "Force NTSC(Standard)". Där kan man då ändra till "PAL-BDGHI(Standard)"
Sen sparar man filen som en .rom fil och sedan ska det väl kanske bara att flasha om kortet. Enda problemet jag har är att man måste ha en diskettstation för att kunna göra det och det har jag inte 🙁
Men jag återkommer om jag kommer vidare med POV-färg-på-tvn-problemet
August 20, 2001
Jag hade också svartvitt med mitt gf2mx.. Men jag gav upp körde via det andra uttaget på grafikortet vad nu det heter men med sämre kvalite ;/
Athlon xp 2400+@2438mhz(204fsb)/Epox 8RDA+/Twinmos 2*256mb pc3200/Sapphire radeon 9700 Gpu 276@357 Memmory 540@634 /baracuda 5 120GB/Moddat koolance chassi
3dmark (2003) 5137 3DMarks
http://service.futuremark.com/.....2k3=145415
August 10, 2001
mmm, tänk om det vore så lätt Jag hade på mitt gamla grafik kort både svhs och komposit utgång... Men nu har jag bara svhs utgång 🙁
Jag tjorvar fortfarande med att få färg, så alla som har tips och ideer är jätte välkommna att skriva ner dom till oss som har problem. Det börjar bli rätt trist att se alla filmer i svart-vitt...
3 Guest(s)