September 3, 2001
jo men du ska tänka på att alla geforce 3 som har tvout stödjer upp till 1024x768... jag tror inte att man hittar något gf2 som stödjer mer än 800x600 ..... jag har själv en ASUS v7700 PRO och det är ganska fin kvalite på bilden. Blir lite suddigt när man använder den där gula kabeln dock..
December 23, 2001
Många (äldre) kort använder ett halvtaskigt TV-ut chip (BT869), vilket ger lite suddig bild (taskig skärpa)... Därför har jag beställt ett POV GeForce3 Ti200 (kostar ungefär som ett bra Geforce2 kort, 2100:- på datorbutiken.com) som skall ha ett nyare chip (Connexant) som har bättre bildkvalitet (läs bättre skärpa) och bättre upplösning (vilket också ger bättre skärpa).
Hur mkt bättre tv-ut blir än mitt gamla TNT2 återstår o se när jag får kortet senare i denna veckan!
January 30, 2001
Varför får jag svartvitt med svideo kontakten för mig?
Har RCA eller vad det heter oxå och då får ja färg..
tänkte köpa ett POV Gf3Ti200 och såg iaf på bilden på deras hemsida att det va svideo utgång på den... jag har komposit omvandlare o massa annan skit men inget hjälper.... varför är det så, vad ska ja göra??
August 20, 2001
On 2002-01-23 14:43, HoliC wrote:
Varför får jag svartvitt med svideo kontakten för mig?
Har RCA eller vad det heter oxå och då får ja färg..
tänkte köpa ett POV Gf3Ti200 och såg iaf på bilden på deras hemsida att det va svideo utgång på den... jag har komposit omvandlare o massa annan skit men inget hjälper.... varför är det så, vad ska ja göra??
samma fel för mig blev svartvitt me jag vet inte riktigt vad den heter men den som ser ut som muskontakt på tvouten blev det bara svartvitt me... fattar inte varför men med den andra kontakten som är gul typ iaf på mitt gf2mx400 så blev det färg.. men det säjs att det ska vara bättre kvalite med den andra vilket det oxo är hehe... men varför är det svartvitt för??
Athlon xp 2400+@2438mhz(204fsb)/Epox 8RDA+/Twinmos 2*256mb pc3200/Sapphire radeon 9700 Gpu 276@357 Memmory 540@634 /baracuda 5 120GB/Moddat koolance chassi
3dmark (2003) 5137 3DMarks
http://service.futuremark.com/.....2k3=145415
January 30, 2001
Muskontakten är = svideo
den gula = RCA (tror den heter så)
lixom skit i kvaliten om det ändå bara är svartvitt
men känns ju så sug att vara "låst", om ja ska köpa ett nytt grafikkort så vill ja jue ha med RCA och inte Svideo, och dom flesta utom asus är ju typ svideo... och asus vill ja inte ha
December 23, 2001
Tja, om tv'n inte klara s-video kan man relativt lätt göra en egen adapter (s-video -> RCA)... Ta en titt på http://www.epanorama.net/circu.....video.html
2 Guest(s)