December 23, 2000
May 7, 2001
2001-05-11 22:02, skrev Magnus:
Lite off topic, men Aza, känner jag dig? bor oxå i lerum...
Svårt att veta eftersom jag inte vet vem du är.. Men jag kan inte påstå att jag känner nå som heter Magnus.. Jag går trean på gymnasiet, natur, och heter Jonas Karlsson.. Nu kan du luska fram vem jag är om du vill det...
Eventuella psykopater som vill använda just given information till brevbomber och dylikt kan väl låta bli, så är ni snälla.
March 4, 2001
2001-05-18 16:04, skrev Aza:
Svårt att veta eftersom jag inte vet vem du är.. Men jag kan inte påstå att jag känner nå som heter Magnus.. Jag går trean på gymnasiet, natur, och heter Jonas Karlsson.. Nu kan du luska fram vem jag är om du vill det...
Eventuella psykopater som vill använda just given information till brevbomber och dylikt kan väl låta bli, så är ni snälla.
Mohahhahaha om du får lite brevbomber har inte jag skickat dom
June 24, 2001
Ett litet tips till ER alla som använder antingen Windows 98 andra utgåvan eller Windows ME. Internet Connection Sharing fungerar perfekt, tar lite resurser. Inga x-tra program i datorn.
Grunden för att dela Internet är ett fungerande TCP/IP-nätverk. Sen konfigurerar man själva delningen av Internet.
Jamen hallo, har själv ett kombinerat nätverkskort från Biltema. Oj, oj, och oj säger jag bara! Det finns ju bara EN macadress så detta kort fungerar INTE med att köra fler TCP/IP protokoll.
Har också försökt med Windows 2000 server där kan man sätta upp flera ip-adresser på en mac-adress men det gick INTE ändå.
Kortet innehåller fyra anslutningar RJ-45 4:e porten är till för Down/upload.
Ni som har en lösning på hur man bygger ett TCP/IP LAN nätverk utan macadress, välkomna!
Tillägas kan att minsta möjliga för att bygga ett nätverk är; Nollmodemskabel och ett simpelt Workgroup. Har också försökt med att köra ett TCP/IP nätverk med nollmodemskabel kunde dock bara pinga ena datorn och INTE den andra.
OK
PS. Beroende på vilken ISP man har så skiljer det sig i själva anslutningen mot
operatören. I mitt fall är Mac-adressen mer av värde än IP-adressen. Efter som IP-adressen är fast knuten till Mac-adressen och detta skickas ut via en DHCP-server.
Två nätverkskort punkt slut.
[ Detta inlägg ändrat av Ada_Lovelace 2001-06-24 22:24 ]
May 23, 2001
Har en kompis som också har ett billigt biltemakort med hub inbyggt
går alldeles utmärkt att köra med 2 datorer
datorn med hub behöver inte vara på för att 2:an ska ha tillgång till Internet
Jag tror inte ens att han har W 98 SE
utan den första utgåvan (inte helt säker)
och han har inget annat program heller som "hjälper till"
June 24, 2001
Tyvärr, Linux ute, WinXP inne, LR?
Vidare kan jag bara konstatera att vissa som skriver här har inget av värde att debattera om.
Tillslut:
1. Det finns saker som man måste vara fackman för att inte förstå.
2. Kom inte med problem kom med lösningar.
3. Trassla inte till det genom att blanda in fakta.
4. Selectera inte bland förutsägbara meningar.
Lady Ada Lovelace, (1815-1852)
Personen betraktas som pionjär inom dataprogrammering.
June 28, 2001
On 2001-04-20 21:49, Little_DoG Skrev:
2001-04-20 16:47, skrev Televinken:
Hur får man Sygate att funka längre än de 30 dar som proversionen funkar ?? Finns det reg. koder eller fortsätter det att funka efter 30 dar ??Jag har löst det! Det ska finnas s:n på astalavista.box.sk. men vill man inte använda sånna olagligheter så funkar det oxå att öppna regedit och sök på sygate. Tabort den första nyckel du hittar och voila 30 nya dagar...
obs se till att du stänger av sygate innan du tar bort något ur registratorn.
och det är inte olagligt att fixa själv så man förlänger en trial period? tror inte sygate skulle bli så glada om dom fick höra det
1 Guest(s)