December 19, 2005
Jag fick en liten idé häromdagen om att köpa ytterligare ett grafikkort, för att slippa hålla på och koppla om och greja varje gång jag vill se filmer och sådant från datorn i vardagsrummet. I nuläget har jag ett Radeon 9800 Pro-kort till vilket det är kopplat två skärmar som står bredvid varandra på skrivbordet med 1360x1024 i upplösning (vilket alltså innebär att jag har en arbetsyta på 2720x1024).
Min idé är att köpa ytterligare ett grafikkort, men i PCI-standard eftersom AGP-platsen redan är upptagen och funderar på exempelvis detta kort:
http://www.webhallen.com/prod......p?id=22356. Tanken med detta är att jag vill koppla på det här viset:
Radeon 9800 Pro:
-VGA-utgången: Vänster skrivbordsskärm i 1360x1024
-DVI-utgången: DVI->HDTV-adapter vidare till min projektor i 1280x720
PCI-kortet (ev Radeon 7000 enligt länken ovan)
-VGA-utgången: Höger skrivbordsskärm i 1360x1024
-S-videoutgången - TV:n i vardagsrummet
Jag vill alltså ha fyra skärmar som matas med bild samtidigt, så att jag vare sig behöver koppla om eller gå in i några grafikkortsinställningar när jag vill se HD-upplöst material på projjen, eller kolla någon film eller TV-serie på TV:n. Detta ska dessutom fungera ihop med Windows XP Media Center 2005. Vad tror ni - kan det funka, eller finns det någon annan lösning som fixar allt detta?
[/url]
1 Guest(s)