February 28, 2001
Ja ni såg ämnet. Hur ska jag koppla dessa ide enheter för att nå bästa prestanda?
Behöver jag köpa ett extra ATA100 kort? Jag har två st raid kontakter på mobot dock två helt olika hårddiskar, en IBM Deskstar 60GXP 60gig och en Seagate Barracuda IV 80gig. Kan jag använda raid portarna utan att köra raid??
August 19, 2001
Använd den minsta hdn som master, om inte den stora har höger RPM, och använd den stora som slave. Kör sedan på den andra IDE-kabeln CDROM-Master och DVDrom-Slave. Så skulle jag koppla det, spelar iofs ingen roll... råder dig dock till att köra en partition på mastern så att du får en C: på typ 4.5 Gb, då slipper du å formatera hela mastern nästa gång du vill formatera datorn
August 9, 2001
sätt dina hårddiskar på dina ata-100(raid) kontakter på mobo:t...om du inte aktiverar dina raid funktioner i raid kontrollenrs bios så kommer inte dom vara aktiva, utan funka som ett ata 100 kort...kör sedan din cd läsare på dom 2 vanliga kontakterna, så får du minst prestanda förlust pga cdn's höga acess tider + att dom är generellt långsammare än dina diskar. å kör en disk per ide kanal för maximal prestanda! använder detta sätt själv, funkar kanon!
1 Guest(s)