January 28, 2006
Har ett SB live 24 och ett integrerat. Har 2 utgångar i fronten som är kopplade till det integrerade och 5.1 högtalarsystem till det nya PCI kortet som jag vill kunna använda samtidigt. Sen jag installera drivrutiner till SB kortet så la det integrerade av. Har för mig att jag har läst här någonstans att det ska gå och köra två samtidigt. Ngn som vet varför det itne gör det i mitt fall ?
August 16, 2003
på min dator så om jag har det integrerade aktiverat (i BIOS) så fungerar inte SB Live 5.1 PCI.
emn jag har en kompis som kör ett intärnt (integrerat) och ett USB och det fungerar bra, så det ligger nog något i det Dinos säger, men vilka som fungerar/fungerar inte ihopp vet jag inte.
December 16, 2003
Två ljudkort är inte att rekommendera i ett system.
Skapar trubbel om det ens fungerar. Det finns dock
ett program som skall göra det möjligt.. kommer inte ihåg vad det hette, men det kostar pengar.'
Emulerar ett ljudkort och delar sen upp mellan ljudkorten.
Var nämligen i en liknade situation för ett par år sen.
May 29, 2001
Har kört dubbla ljudkort på två olika datorer och det har fungerat utmärkt.
Förklara gärna vad du menar att ett kort la av. Har det försvunnit ur enhetshanteraren? Om inte så gå till kontrollpanelen och kolla vilket ljudkort är satt som systemets standarenhet.
I tex winamp så kan man köra två instanser (två winamp samtidigt) fast man sätter dom att spela upp på olika ljudkort, kopplar in en mixer med crossfade och lek DJ 🙂
January 28, 2006
Vet itne vad det är för ljudkort som sitter på moderkortet, enda jag vet är att där e en mic ingång, en
för högtalare, och en line-in. I enhetshanteraren under ljud-, video- och spelenheter finns bl.a. SB kortet och något som heter "äldre ljuddrivrutiner", kan det vara det måntro ? Överallt där man kan välja vilket ljudkort man vill välja vilket ljudkort som ska användas (ex. traktor, dj-program) så finns bara SB kortet med som alternativ.
Ska se om jag kan luska rätt på nya drivrutiner till det, om jag kommer på vad det heter.
1 Guest(s)