August 28, 2001
jag har fortfarnade inte löst det här med två skärmar. någon som vet hur jag ska göra!
jag vill ju köra olika upplösningar på skärmarna.. men alla data handlare som jag pratar med är helt omedvetna om vad jag pratar om.. och dom kan inte garantera att det funkar med ett pci grafik kort..
December 5, 2001
Men LOL.
Vad är det för amatörer du snackat med???
Alla Win sedan 98an har stöd för dubbla skärmar.
Det enda du behöver är ett PCI-grafikkort (förutom ditt AGP-kort) som är på typ 4MB (för att kunna köra lite högre upplösningar med fler färger) Du kan teoretiskt köra lika många extra skärmar som du har lediga PCI-uttag.
Du kan även köra dubbla skärmar med många moderna grafikkort (utan att du behöver ett extra PCI-kort) som tex ATI Radeon 8500 orginal, GeForce 2MX med dubbla VGA eller Matrox G400 Dualhead.
Hej hopp!
//Anders.
September 2, 2001
Liten rättelse bara, det finns bara en viss mängd skärmar som ditt Operativsystem har stöd för, vet inte vad det är på Win 98, men, det är då 10 på Win 2k...
Men, vet inte så många som har 10 st lediga PCI platser, så egentligen kan man väl säga att UnderDog har rätt
Och, ett litet tips är att tänka på att inte köra allt för tunga saker på den andra skärmen om du bara har 4 mb... Har ett tvkort och den orkar inte med mer än 1/4s upplösning på mina skärmen ( har ett SIS 6326 4 mb )... Tänkte bara förvarna
2 Guest(s)