October 31, 2001
Ska sätta i två nätagg i min nya tower och skulle behöva lite hjälp. Ett av nätaggen kommer ju att vara inkopplat till moderkortet och det andra ska få sköta strömförsörjningen av peltiers och fläktar. Det som är kopplat till brädan kommer ju naturligtvis att dra igång vid start men det andra. Hur gör man för att även detta ska starta? Tacksam för svar.
November 4, 2001
kolla
http://www.sweclockers.com/htm.....php?page=1
ser rätt coolt ut
October 31, 2001
March 20, 2001
On 2001-11-27 22:45, Akilles wrote:
Tusen tack!
Finns ju lättare sätt än Påls artikell, där bygge rhan ju ihop 2agg vill jag minnas..
Är det ett ATX eller AT agg som blir andra agrigat?
Är det ett ATX vilket det förmodligen är så kan du ju bara dra en manuell strömbrytare mellan Grön & svart i atx kontakten..
Eller så gör du den automatiserade varjanten med ett relä som du kopplar på grön/svart på agg nr 2.. Sen andra kablarna från en molex eller dyligt från agg1.. Då kommer agg2 starta då ditt första agg startar..
Finns en varjant till &så men du "bygger du ihop" aggen med varna som i Påls artikell, du löder bara ihop 2st ATXförlängningskablar till en Y-kabel.. Då kommer aggen jobba ihop, men hur pass bra det funkar ve tjag inte.. Men dom jag vet som kört på den taktiken ha det funkat bra för iaf
Men eftersom du bara ska driva andra prylar på det är det bäst med brytare eller relä.. Så skulle jag gjort iag!
Hoppas du fattar hur jag menar!
2 Guest(s)