tvek sam kvalitet x1950pr PowerColor Radeon Är bättre 7950GT|Generella frågor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
tvek sam kvalitet x1950pr PowerColor Radeon Är bättre 7950GT
Gabor
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 629
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 26, 2007 - 1:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja tänker på er som ska köpa nytt grafikort
Om ni ändo har råd med 1600 Då kan ni lika gärna lägga 2300 kr ,

ni som ska köpa till agp
Ta fundera om vill verkligen vill ha ett x1950pro

jag blir mycket tvek sam om kavlitet av PowerColor Radeon X1950PRO kylför mågan trots att det är accelero x2 kylare .

jag har läst mycket negativ saker på internet samt på komplet om problem som före kommer med spel värme ljud av PowerColor Radeon X1950PRO

svårare hitta negativa problem om 7950GT agp ?

var för är grafikort dyra tro ni 7950GT agp ?

Är det på grund av det är mer prestandar som grafikort blir mer marknad vädrig dyrare att sälja ?
Jag har hört av andra att grafikort slår lätt x1950pro , ( 7950GT agp )

finns del läsa i forum på sida 64 samt på komplet.

kan man se själv avgöra själv om verkligen ska köppa PowerColor Radeon
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=327837

http://www.64bits.se/forum/viewtopi...hlight=x1950pro

Låter som om ditt grafikkort blir överhettad, det är ett ATi kort och de har en tendes, i allafall från min erfarenhet, att bli överhettade pga deras sämsta passiva kylning. Sen så är Hiper nätaggen väldigt dåliga, de framställs som bra, men de är egentligen väldigt dåliga, har hört talas om en enda person som varit nöjd med sitt Hiper nätagg.

Vet inte om jag kan komma med någon lösning, men jag skylle köpa en ny kylning till grafikkortet i allafall.

Om inte äns denna kylnings förmågan fungera så bra med accelero x2 kylare
Finns det andra bättre kylförmåg som passar serien x1950pro ? än accelero x2 kylare. den tycker jag verka dåliga all fall , trots många säger att den är bra
----------------

http://www.64bits.se/forum/viewtopi...hlight=x1950pro

x1950pro AGP är ju kända för att ha problem. Jag skulle valt ett Geforce kort istället eftersom dom tycks funka bättre. Det säger jag inte för att jag gillar det bättre än ATI, för jag har två grafikkort ett Connect3D ATI X800XL som hängde sig ofta innan jag bytte fläkt och ett Gainward Geforce 7800GS+ (7900GT kärna) som jag är nöjd med

----------------

Ni som har 7950GT agp Vad tycker ni om grafikort är mest klockvänliga grafikort av agp , som jag har hört

det finns ingen till räcklig bra informatiom som är så pass bra som , tyker motsägande på stå att serien x1950pro är problem firia ?

kan kolla fps också här att 7950 gt slår x1950pro

http://www23.tomshardware.com/graph...0&chart=318

kopia av ett medland pm
e: grafikort klocka

Har monterat ett Arctic Cooling Accelero X2 på mitt X1950 och den är väldigt tyst och effektiv, så Powercolors version är att rekommendera. Rent generellt är dock X1950Pro svåra att överklocka enligt många på forumet och runt om på nätet. GeForce 7950GT är i regel lättare att höja frekvensen på, även om både mitt 7950GT och X1950Pro klockar bra.

Att uppnå X1950XT prestanda är i praktiken omöjligt med ett X1950Pro. Med ett överklockat 7950GT kan du slå ett X1950XT i flera spel och tester, förutom de shaderintensiva spelen som tex Oblivion då X1950XT har väldigt bra shaderprestanda.

-------------

http://www.sweclockers.com/for.....did=704177

X1950XT
GF7950GT
X1950Pro

I den ordningen rankas dem. Att 7950GT spöar ett X1950Pro kan jag intyga, har båda korten. Annars är det bara att läsa olika tester ute på the world wide web.

Har sett att vissa skribenter rekommenderar en AMD64 3500 som riktlinje för att inte flaska en X1950XT i ett AGP system. Tror inte du behöver oroa dig alltför mycket om det.

Sedan är det värt att ta med i beräkningen hur viktigt det är med ett tysta grafikkort samt vilka spel man lirar helst. Men visst hade det varit maffigt med ett X1950XT till AGP hehe

Cirap
Member
Medlem
Forum Posts: 4230
1153401
August 26, 2007 - 1:16 pm
sp_Permalink sp_Print

ursäkta, men det är faktist väldigt svårt att förstå vad som skrivs.

hur som helst. X1950PRO är (tillsammans med X1900GT Rev.2, PCI-E endast) bland de svalaste x1k korten. Med Accelero kylaren har jag aldrig sett ett sådant kort gå över 60 grader celsius under load.

Läser man recensionerna på Komplett har PowerColor ett högt snittbetyg (4.5/5)

angående valet mellan 1950pro och 7950 så beror allt på vad man har råd med. Om man är en fattig liten nisse som sträcker på sin ekonomi om han köper ett kort för 1600 har han nog knappast råd med ett 7950. Ingen tvekan att det senare är bättre, men det reflekteras också i priset

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1153403
August 26, 2007 - 1:41 pm
sp_Permalink sp_Print

Att säga att man lika gärna kan lägga 2300kr om man har råd med 1600kr var nog det dummaste jag hört på länge. En person med inte den bästa ekonomin eller bara inte vill lägga så mycket pengar är ju denna ökning väldigt hög, 700kr bara sådär bara för att man har råd med 1600kr.

Förresten, ska denna tråd ligga som svar i någon annan tråd? Verkar som om du disskuterar med någon, så som din lilla edit..

Gabor
Kommer du hit ofta?
Medlem
1153408
August 26, 2007 - 2:12 pm
sp_Permalink sp_Print

Dom samtal är färdig dikusterad

jag tycker att det är mer viktigare att fråga sätt
Att folk vet som är bra dåligt

Jag Tycker att det är mot strida uppgifter
Att på stå att skulle vara bra
När man hittar mer negativa information läsa om folk problem med PowerColor Radeon x1950pro

tidigare så har även PowerColor Radeon haft problem med värme luftkylningen

Svåra hitta problem trådar om grafikort GeForce 7950GT agp

Finns saklig konrekt fakt som tyder på att även
Att 7950GT spöar ett X1950Pro

Tänker på verka stöde folk som vill välja ut grafikort För att de ska köppa som inte ger problem ,

Att de får valut av kvalitet så vidare

Jag har bara sammanställt , informatiom som finns redan skrivet .

Så får folk avgöra själva ,

Viktigare man gör rätt köpp , i från början sätt ,
Att det ska fungera utan störe kombatibla problem

dysliktiker

Jag tänker all fall veta vad är jag köper ,

Poontus
Member
Medlem
Forum Posts: 4585
1153427
August 26, 2007 - 4:05 pm
sp_Permalink sp_Print

mitt AGP grafikkort pajade för en månad sedan, visste inte vad jag skulle köpa tittade på allt mellan 7600GS och 7950GT, men när jag tyckte att jag ville ha ett grafikkort för 2350kr + frakt då tänkte jag att det här är helt fel, skrota AGP.
jag köpte ett nytt moderkort för 600kr och ett 7900GTX för 1600kr ink frakt. så jag fick ett snabbare system då moderkortet klockar högre, fick upp minneshastigheten, fick ett bättre grafikkort och detta billigare än om jag hade köpt AGP kortet.

åt helvete med AGP.

Gabor
Kommer du hit ofta?
Medlem
1153455
August 26, 2007 - 6:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja har väl titta lite på det också nytt system

Jag får
köpa ny moderkort
cpu + kylare till prosorn
nya raminen
grafikort d10 kanske nätverks kort

Det räcker inte med 2300 kr ,

det enda som kan ha kvar mina gamla hårdiskar chassi , psu , dvd rom brännare , ljudkort ,

finns de som har adm med andra raminen som kan flytta över i mit fall , blir det lite mer pengar än så

räknar på 5000 kr till 7000 kr

Ja har inte riktigt lyckas klocka ställa in ,

Så ja vill ha dator som motsvara min singel system dubbel cor prosor 6000 + all fall

Jag kan i framtiden om 2 år . köpa hel ny dator ,

söka job sen har flytt , hus på landet , kan spra mer pengar läga mer pengar på system som kan byta ut delare , som inte dör ut , som sockel 478

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 139
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL