October 23, 2001
Jag har precis öppnat min HP NX6325 laptop som endast kostade 5995 kr 🙂
Till min förfäran klarar skärmen endast 1024*768 i upplösning!!! 👿 👿
Kan man uppdatera någon drivrutin eller göra något så att man tvingar fram 1280*1024?
Jag föutsatte att de gick att köra med en högre upplösning än så...
September 24, 2002
October 23, 2001
#!"#&%
synd... jag som trodde jag gjorde ett kannonköp!
Bäst vore om jag kunde byta tillbaka den på öppet köp!!!
Men nu går det väl inte att återställa hårddisken till ursprungsformatet?
Windows installerades automatiskt när jag startade datan för första gången.
Hur gör jag?
May 2, 2006
Det finns väl en återställningspartition på hårddisken. Installeras OS direkt när man startar första gången så får dem väl räkna med att det är installerat när man lämnar tillbaka den. Att öppet köp endast gäller för oanvända datorer låter inte rimligt. "Hm, valde jag rätt färg nu, silver eller svart".
Dessutom så är det ju bara mjukvara.
Formatering till folket. :bgrin:
March 19, 2003
Spring och köp en till på öppet köp och klona den disken så har du tillbaka det rätta sakerna 😉
Igentligen så tycker man att gfx kortet borde kunna simulera högre upplösning?
På samma sätt som man förminskar/förstorar en bild.
Okey att man inte får samma detaljyta men man får platts med mer 😉
Exempel:
Om jag tar en print screen på en dator med 1280x1024 och sen skickar den till en dator med 1024x768 och sedan lägger bilden som skrivbordsunderlägg "anpassat" så det passar ifall den inte gör det från början, så blir ju ikoner osv mindre.
= simulerad högre upplösning?
Är jag ute och snurrar?
November 5, 2005
BarateaU wrote: Är jag ute och snurrar?
Nästan. Det kommer mest bli suddigt. Vad jag vet finns det ingen fullösning som funkar på det sättet.
Andra sätt att hantera det hela:
Koppla datorn till en extern skärm med högre upplösning.
Använd flera skrivbord. MS har en kraftleksak som heter "Virtual Desktop Manager". Inte jättebra men gratis och enkel.
Byt tema till ett som har mindre skärmkanter som Windows Classic.
Gå sedan in och minska storleken på allt du kan styra som teckensnitt, radstorlek, ikoner mm. Det kanske finns andra teman att ladda ner direkt.
Sedan finns en DPI inställning under de avancerade inställningarna för bildskärmen. Har inte full koll på vad den gör men jag ändrade tillfälligt till 72 dpi och fick en meddelanderuta med jätteliten suddig text.-)
1 Guest(s)