September 6, 2001
tja , jag försöker koppla datorn till tv:n genom en komposit kabel, men när jag valt alla inställningar och trycker på ok för att kopplingen ska ske så blir bilden på datorskärmen bara svart och jag får ingen bild i tv:n heller, jag vet att tv:n max stöder 800*600 men e det nån begränsning i färg djupet eller i uppdaterings frekvencen för skärmen som gäller och ska tv:n vara inställd på aux eller en egen separat kanal plats?
jag har ett 3dpower mx 200 kort med komposit och s-video tv out, har dock bara prövat med s-video kabeln hittils
jag kör med 1290 drivrutinerna
tack för i förhand
June 28, 2001
Det blev så för mig på min TV också! Efter jag hade mixtrat lite (Jag vet inte vad det var jag gorde) Så fick jag upp bild på TV:n men jag kunde bara se ordentlig bild i Windows.... BIOS och DOS kunde man inte se nåt i, det bara flimmrade på TV:n! Men när jag använde en annan TV fungarde det alldedes utmärkt!
September 3, 2001
Jag har löst det genom att skaffa en SCART konverter. Plugga in den i TV: eller video(som är kopplad till TV:n och sätt composit kabel in i konvertern. Då har du bild.
Fungerar i de flesta fall. S-video kan krångla, men har fungerat för många av mina kompisar.
/Kling
ASUS 7700 GTS
[ Detta Inlägg ändrades av: kling den 2001-09-12 21:47 ]
1 Guest(s)