November 19, 2001
Hej jag skulle behöva hjälp med att ladda ner tvtool.
jag har försökt att ladda ner Tvtool, men när jag har laddat ner så står det så här
-Tvtool was unable to detect a TV-chip on your card.
Även när jag har laddat ner TVCC 2000. och när jag öppnar det så står det så här: The tv-encoder could not be detected.
This program operates only in combination with a Chrontel CH700x
Jag har NVIDIA Geforce 2 MX 400 32MB, AGP, tv-out.
Min data är:AMD thunderbird 1.2Ghz 128Mb.41GBH,Windows ME.DVD Program: PowerDVD.
snälla hjälp mig, jag är en tjej och så mycket kan jag inte om datorer det är min lilla bror som vill titta dvd på tv:n
November 19, 2001
Tvtool verkar vara nåt program för att se på teve i datorn om man har ett tevekort, vilket du inte har. Om du vill se på DVD på teven ifrån datorn så är inte tvtool av intresse, utan du får koppla in en sladd mellan grafikkortet (på baksidan av datorn) och en s-video ingång eller nåt på teven. Om du sen går in på avancerade skärmegenskaper (eller nåt) så ska du nånstans kunna välja om du vill att bilden ska hamna på teven eller monitorn.
April 5, 2001
fel fel... Tv-tool är ett utmärkt program att använda när man vill använda tvn som bildskärm. Iaf för mig ger det bättre skärpa, och mindre "sorgekanter" än att använda mig av dom inbyggda funktionerna som finns under egenskaper för bildskärm.
Att tv-tool inte känner av ditt tv-ut chip kan bero på att du använder gamla drivrutiner. Ladda hem senaste detonator och testa.
October 23, 2001
Här får du hjälpen du behöver!!!
Ska förklara så att det blir lätt att förstå!
Om du vill kunna titta på DVD på TV:n från datorns DVD spelare behöver du egentligen bara att gå in på http://www.nvidia.com (som nämnts ovan) och där kan du ladda ner de senaste detonator-drivrutninerna till Windows ME. Dessa drivrutiner inkluderar stöd till ditt TV-ut-chip. För att få bild på tv:n ställer du Tv:n på kanal AV1 eller dyl. Sedan går du in i egenskaper för bildskärm---->avancerat--->välj enhet. Där väljer du PAL B och kryssar i TV-rutan. Bilden ska nu synas på TV:n (förmodligen inte på din skärm) Om du vill kan du oxå laddar ner TV-tool vilket optimerar bilden en aning, men Tv-tool kostar en liten slant och behövs inte alla gåner.
November 19, 2001
1 Guest(s)