September 21, 2002
Har 2*256MB TwinMOS minne hemma. Vet ej om de är BH-5 så då tänkte jag frånga någon här som kanske är lite mer hemma på de olika kretsarna på TwinMOS minnen. E02 står i slutet av serienr. och minnena gör 250MHz 2-2-2-5 @ 3.2V (T1).
Har också en 256MB VData modul som jag inte heller vet om det är BH-5. Exakt samma serienr som på min 512MB BH-5:
http://overclockers.se/images?.....;type=main
Modulen gör 240MHz 2-2-2-5 @ 3,2V (T1)
Tacksam för svar!
November 4, 2003
Kolla om du har något annat nummer, typ artikelnummer som sluter på AT eller DT, och ange de fyra sista siffrorna/bokstäverna.
[Image Can Not Be Found]
Jag vill påstå att det med stor sannolikhet är någon typ av Winbond kretsar på alla dina moduler iom att det inte är många andra kretsar som klarar de där hastigheterna.
September 21, 2002
Tackar crotale. Ska kolla det när jag kommer hem.
Det konstiga var att de totalt vägrade köra tightare timings än orginal och ännu värre var det att köra högra busshastighet än 200MHz på mitt SocketA kort (NF7-S/AN7), trodde bestämt att det då var "orginal"-kretsar. Men med lite tur så kan jag besitta 3st oinbrännda 256MB BH-5or som jag absolut trodde att det var avnliga orginal 😀 😀
September 21, 2002
crotale wrote: AA4T ska enligt uppgift vara CH-5.
Inte speciellt stor skillnad från BH-5, och dom verkar ju överklocka helt utan anmärkning, vilket är det intressanta 🙂
Än en gång, tack så mycket!
Trevligt att få reda på att man besitter "fina" minnen när man trodde att det var orginal minnen som borde sitta på ett gammalt sunkigt SocketA kort med 133Bus 😛
Över till inbränning nu, får se om det ger någon frekvensökning.
Och, ja, överklockningen ser ju rätt fin ut hitintills, presterar bättre än min VData BH-5.
DDR Booster nästa 😀
January 8, 2003
GroundX wrote: Gör stickorna 240MHz på AN7 kortet? Mina CH-5 vägrade gå över 200MHz.
Samma med min brossas TwinMos/Winbond CH-5 som inte alls ville över 220 med lösa timings och inte alls gick under cas 2,5. Han hade ett Abit NF7-S. Kan ju konstatera att Abit med Nf-2 chip och Twinmos minnet inte gillar varandra alls.
September 21, 2002
Dadde wrote: [quote=GroundX]Gör stickorna 240MHz på AN7 kortet? Mina CH-5 vägrade gå över 200MHz.
Samma med min brossas TwinMos/Winbond CH-5 som inte alls ville över 220 med lösa timings och inte alls gick under cas 2,5. Han hade ett Abit NF7-S. Kan ju konstatera att Abit med Nf-2 chip och Twinmos minnet inte gillar varandra alls.
Ja, de varkar inte alls gilla varandra 🙁
Men men, nu är det skit samma egentligen, har ju NF3 nu.
Tråkigt att jag inte fick pressa allt som gick ur min 2500+ dock.
Och tur att mitt AN7 pajjade så jag fick köpa nya grejer 😀
1 Guest(s)