February 4, 2005
Hej!
Tänkte att jag skulle byta chassi, eftersom det jag har nu har "hål", är helt av alu och är jäkligt bra på att sprida vibrationer. Dels är det för litet, så det är kablar överallt och är väldigt jobbigt att plocka ur grejer ur. Datorn i övrigt är tyst med 4st 80mm på 7v (zalmans resistanser), TT venus 12 på lägsta hastighet för cpu och AC ATI silencer 5 för grafikkortet.
Letar nu efter ett miditower (eller fulltower), behöver inte vara många 5.25" eller 3.5" platser, bra ventilering (helst 2*120mm eller bättre), hdd platser behöver inte vara så många, gummiupphängning (av diskarna) är förmodligen ingen fördel, smart lösning till 5.25" (typ chieftec,"skruva i en skruv och skjut in den") är en fördel. Helst inga öppna hål i chassit eller plexi. Pris 1000-2000kr, billigare är självklart bättre.
Har kollat lite på Antec 150p, Antec 180p (luckan verkar dålig), Lian li pc-6070 SCAND, Silverstone tj06.
Tänkte se om jag kunde få lite andra tips på chassin som stämmer in (eller är hyfsat nära) på ovanstående beskrivning. Tack!
December 14, 2005
Jag skulle titta på detta:
AcoustiCase C6607B - ATX utan nätdel Black
Finns på JME-data för 1295:-
http://www.acoustiproducts.com....._c6607.asp
Det är genomtänkt.
August 20, 2001
Niklas Brandin wrote: Jag skulle titta på detta:
http://www.acoustiproducts.com....._c6607.asp
Det är genomtänkt.
Det är ungefär samma modell som jag har (samma inner-chassi i alla fall) och det är inte alls tyst.
September 26, 2005
December 14, 2005
DiDi wrote: [quote=Niklas Brandin]Jag skulle titta på detta:
http://www.acoustiproducts.com/en/acousticase_c6607.asp
Det är genomtänkt.
Det är ungefär samma modell som jag har (samma inner-chassi i alla fall) och det är inte alls tyst.
Snacka inte om du inte vet vad du säger. Detta chassi har oerhört gott renome och har fått mycket bra betyg i alla tester. Låter det mycket så beror det på att du har monterat fel eller att du valt dåliga fläktar tex.
DET ÄR MYCKET TYST. Det är konstruerat ungefär som p150 men ljuddämpat och ännu mer genomtänkt i detaljerna.
April 5, 2005
DeluxXxe wrote: Antec P180 SPCR verkar vara den låda som stämmer in bäst på min krav. Luckan verkar vara lite robustare än vad den är i "orginal" versionen av lådan. Tack för alla svar!
Samma lucka, men svartmålad och med texten "SPCR" på.
Mycket problem med P180 luckan ja, men antec byter ut den kostnadsfritt. Helnöjd med min.
September 1, 2002
Antec P150 är helgrym. Kör med en sådan själv.
Den medföljande 120mm är tyst som fan och likaså det medföljande 430W nätaggregatet.
De två 92mm fläktplatserna fram har dammfilter vilket gör det jätterent i datorn.
Kör två stk 92mm everflow på 5v och då håller diskarna 30C kontant.
Jättebra luftgenomströmning överlag också, alla temperaturer sänktes med 5-10C på alla komponenter mot min gamla Super lanboy.
February 12, 2003
dalmatinac78 wrote: Coolmaster stacker gillar jag.. har 2x120mm fläktar samt 1 st 92mm i taket.. luftig o fin 🙂 mkt plats samt fin!
Den är ju inte tyst för fem öre. Riktigt jäkla bra annars, har en själv. Dock så gillar den där 92'an i taket att väsnas riktigt duktigt, då den i mitt chassi sitter en smula snett tror jag och det viner på utav helskotta. Men det går ju att lösa genom att rycka sladden förstås. 😉
2 Guest(s)