February 5, 2002
Har nyligen införskaffat ett Chieftec Chassi, med tillhörande Chieftec Nätagg. på 340W. Fläkten som följde med nätaggregatet tycker jag väsnas för mycket. Så nu vill jag sätta i en tystare fläkt - Min fråga till Er är Vilken fläkt som är tyst, och kan användas i ett Chieftec (Sircam) agg. på 340 W.
February 5, 2002
Känns som jag har tummen mitt i näven.....Men. Skruvade isär ett gammalt nätagg. som jag hade liggande, och såg att det satt med en 2 stifts kontakt, på nätaggregatets kort - Är det vanligt? Om jag tex. köper en papst fläkt så har ju den en modell större kontakt, finns det adapter för att få den till 2 stift?
January 8, 2002
Har exakt samma nätagg...jag stoppade i en zalman 80mm som jag driver på 5 volt. om du sätter en 2-pins så kommer den drivas på temperaturmätaren...har du då en varm dator (vilken man nästan alltid har om man gör tyst) så kör fläkten full kräm iaf...om du tar strömmen från nätagget dvs...
February 5, 2002
Får skylla på att det är måndag. Men nu hänger jag inte med
Spänningen till fläkten - Hämtar jag den på nätaggregatets kort - Om inte, var tar jag den annars.
Följdfråga igen - Vad är standard på nätaggregatets kort idag, är det en 3 pin kontakt?
Sista frågan. Hur kombinerar jag kablarna för köra den på tex. 7 V resp 5 V
April 6, 2001
Grabben, det hjälper inte mycket att sätta i en bättre/tystare fläkt. Själv köpte jag en PAPST för 185 spänn och satt i mitt nätagg. men inte fan hjälpte det. Det som låter mest i nätagget är luftturbulensen.
Mitt tips är att köra originalfläkten på antingen 7 eller 5 volt. Kör själv min fläkt på 5 volt och det är tyst som i graven och kyler mitt agg tillräckligt. Det medför inte att just ditt agg klarar en fläkt på 5 volt. Det är bara att testa sig fram. Strömmen tar du utifrån agget, bara att skrava på en befintlig Molexkontakt.
Om du undrar hur man kopplar så kolla in artiklar/guider här på NH.
January 8, 2002
On 2002-02-11 16:13, Ken Shabby wrote:
Grabben, det hjälper inte mycket att sätta i en bättre/tystare fläkt. Själv köpte jag en PAPST för 185 spänn och satt i mitt nätagg. men inte fan hjälpte det. Det som låter mest i nätagget är luftturbulensen.
Mitt tips är att köra originalfläkten på antingen 7 eller 5 volt. Kör själv min fläkt på 5 volt och det är tyst som i graven och kyler mitt agg tillräckligt. Det medför inte att just ditt agg klarar en fläkt på 5 volt. Det är bara att testa sig fram. Strömmen tar du utifrån agget, bara att skrava på en befintlig Molexkontakt.
Om du undrar hur man kopplar så kolla in artiklar/guider här på NH.
Hmmm...ena stunden säger du att blåsljudet är värre än fläktljudet...sen så säger du att originalfläkten blir tystare på 5v...det är konstigt eftersom Papst 80 mm låter 12 Dba...men men...beror ju på hur man gör...
1 Guest(s)