September 5, 2001
Har nu införskaffat ett Antec P180 chassie samt en Noctua 12 kylare lr vad den heter till min C2D. Tänkte nu skall datorn inte höras någonstans, kanske till och med kan sova utan att höra den brusa där borta i hörnet, men icke. Innan märkte man inte av nätaggregatet men nu är det faktiskt det som är det högst sjungande i min dator. Köpte det billigaste jag kunde hitta på Dustin Home en gång för länge sedan, fick senare se att det var samma som Jula säljer (säger en hel del? 🙂 ) Hur som helst det har fungerat kanon till min dator trots 300W etc. etc.
Nu känns det bortkastat att ha slängt ut en mindre förmögenhet på att få datorn tyst om det ändå skall väsnas så tänkte införskaffa ett nätaggregat någon gång inom en snar framtid. Som ni säkert gissat så är prio 1 att det är så tyst som möjligt, struntar i hur många W det är bara det är tyst. Har kikat på Silverstones passiva nätagg men litar inte rikigt på detta så vill helst ha ett med en fläkt som kan vara där om det skulle hetta till. Någon som vet något annat som är så gott som lika tyst? 🙂
September 5, 2001
okej, skall kika upp det här med Antecs Phantom samt Nesteq.
Innan jag besätmde mig för ett chassi så läste jag lite recensioner om P180. De testade då med att byta ut alla chassiefläktar i det chassit mot ett par 120mm Nexus "Real silent". Köpte då med en sådan för att se om de verkligen var så tysta som alla återförsäljare samt de själva vill påstå (det stog även att det var samma fläktar som användes i deras nätaggregat). Så nu hittade jag detta:
http://www.inet.se/datorkompon.....t/6308277/
Men eftersom mitt nätaggregat överöstar min Nexus fläkt så har jag väldigt svårt att höra om den är "Real silent" någon som har erfarenheter av detta aggregat?
June 27, 2007
Sitter på ett seasonic s12 som går i ett hyfsat överklockat system, 7 sata II 2 ide 1 dvd brännare 3 120mm 2 80mm c2d 3.0Ghz osv... Fläkten på agget går inte ens igång, händer ibland när jag spelar men det är allt. Det hör man inte utan jag vet att den går igång för att jag trodde den först var sönder så jag håller handen där för att se omd et fläktar hehe.
September 5, 2001
http://www.dustinhome.se/Dacsa.....5010099774
Någon som vet något om detta?
Läste någon rescension om Antec Phantom på silentpc.com eller vad de heter. Verkar inte som det är sådär jätte tyst?
August 18, 2006
http://www.dustinhome.se/Dacsa.....5010104760 verkar vara ett bra köp. Rekommenderat av Sweclockers.com
Jag har en relativ tyst dator som jag skulle kunna vara påslagen om jag så önskar. Brukar finnas så funktion i moderkortens bios:ar vars gör datorn knäpptyst. kommer dock inte på vad dom heter.
September 5, 2001
Okej mailade Inet och frågade en säljare där vilket nätaggregat som var bästa om man inte brydde sig så värst mkt om effekten utan mestadels om själva ljudnivån och det skall inte kosta som ett antec phantom gör hos dom (ca. 1700:-). Han säljaren rekomenderade mig ett:
Ipower 460w silent för 765:-
någon som har några erfarenheter av detta? Står på deras sida att den har en ADDA 120mm fläkt specad för 16dBa samt att aggregatet är tillverkat av FSB. Någon som kan upplysa mig om detta 🙂 ?
January 7, 2006
DrPepper wrote: Du får väl testa dig fram 😉 själv är jag lite tveksam. inte ens hört något som heter iPower. googla lite så lär du få veta om det är säkert. Hade nog själv tagit ett FSP BlueStorm v2.0 500w. borde du klara dig på
Själv så skulle jag helt klart hellre skaffa Zalman eller Corsair än FSP. Jag vet inte så mycket om bluestorm, men deras 350 w 'vanliga' agg låter som en bäver..
September 5, 2001
okay, har vart lite inriktad på Seasonic agg nu, men när jagkikade lite närmare på Corsairs aggregat så är det som Mean Machine sa, Seasonice S12-agg i fula skal?
Lyckades läsa mig till att de var M12 aggregat med S-12s ljudnivå. Så när ajg gick in på komplett idag så ser jag att det kommer ett nytt alternativ från Corsair, undrar nu om detta nätaggregatet är identiskt med de tidigare, dvs. tysta och modulära?
August 18, 2006
hULt0 wrote: [quote=DrPepper]Du får väl testa dig fram 😉 själv är jag lite tveksam. inte ens hört något som heter iPower. googla lite så lär du få veta om det är säkert. Hade nog själv tagit ett FSP BlueStorm v2.0 500w. borde du klara dig på
Själv så skulle jag helt klart hellre skaffa Zalman eller Corsair än FSP. Jag vet inte så mycket om bluestorm, men deras 350 w 'vanliga' agg låter som en bäver..
Nja har ett som sitter i en burk nu som väsnas lite. Hade dock ett tidigare och där var det absolut tyst
August 9, 2007
Jag köpte, av misstag, ett nexus NX-8050 för nån vecka sedan och kan säga att jag är rikigt nöjd med det, både ljudnivåmässigt och prestandamässigt. det kostade iofs 1200 eller nåt, men har du råd att lägga ut lite pengar så kan jag rekomendera nx 8050 (finns i andra modeller med mindre watt som är billigare)
August 26, 2002
Edhunter wrote: http://www.dustinhome.se/Dacsa.....5010099774
Någon som vet något om detta?
Läste någon rescension om Antec Phantom på silentpc.com eller vad de heter. Verkar inte som det är sådär jätte tyst?
Tänkte just rekomendera det nätagget! Annars så är Seasonic nätaggen väldigt tysta dom med!
1 Guest(s)