August 29, 2003
Har nyligt köpt en ny dator med hoppet om att få ha en kraftfull och tyst dator ståendes på bordet. Kraftfull är den nog, men kan inte tala lika positivt om ljudnivån. Jag kör i dagsläget på stock-kylaren till min Phenom II, och även fast jag har ett Sonata III med extra ljuddämpningsmattor så låter det förskräckligt mycket genom 120mm fläkthålet på baksidan av chassit, via vilken ljudet från den lilla fläkten på CPU-kylaren tar sig ut.
Så rätt och slätt: Finns det någon bra och tyst kylare till AM3 socket som inte kostar skjortan? (Skulle helst inte betala mer än 300kr för den, och att slippa montera loss moderkortet för att sätta dit en backplate är ett plus men inte ett måste).
January 28, 2004
August 29, 2003
Multiface wrote: XIGMATEK HDT-S1283 är utan tvivel den mest prisvärda kylaren på marknaden. Inte helt hundra om den passar AM3, passar AM2 iallafall.
Hehe, bra att du säger det, för jag beställde nämligen just den för någon timme sen. Läste runt lite och den verkar passa AM3 också, köpte även bakplattan till den för säkrare montering. Får se om det bli att köpa en tystare fläkt vid nåt senare tillfälle om den stör.
January 28, 2004
August 29, 2003
Multiface wrote: Tänk bara på att en bra kylpasta är nästan lika viktigt för temperaturen som kylaren.
Beställde därför även Arctic Silver MX-2 😉
Läste på något forum om en kylpasta som hette TX-2, men hittade det inte i sverige i någon butik (kollade iofs in så noga), men den säger dom ska sopa mattan med Arctic Silver 5.
MX-2 ska väl inte vara fy skam det heller.
1 Guest(s)