June 1, 2001
Byt agg till ett Silent Systems "Q Technology" Ultra Quiet 300W ATX från datorbutiken.se
Den är tyst men bered dig på att tempen i lådan lär gå upp runt fem grader.
Man kan byta fläkt i det gamla agget men tänk på två saker.
1. Ledningarna till fläkten sitter lödda i kretskortet vilket kan vara struligt att fixa till med en ny fläkt.
2. Fläkten är avpassad för att ta bort värmen från agget, byter man fläkt i ett agg som inte är avpassat för den fläkten kan agget bli för varmt.
[ Detta Inlägg ändrades av: Nibbler den 2001-08-20 00:29 ]
June 7, 2001
Ähum, jag bytte till just en sådan, och eftersom ventilationshålen pekar bakåt och inte neråt blev det snabbt 60-70 grader varmt i mitt chassi, så den åkte ut rätt fort.
Har man inga chassifläktar skall man INTE använda den trafon.
Jag bytte istället fläkten i min befintliga trafo till en tystare. Se tråden "Säkringen i nätagget" om hur man INTE skall göra under en sådan operation...
June 1, 2001
Enklast är att att bort plåten med hål i från det gamla agget och sätta på silent agget.
Jag kör en chassi fläkt på 7V i botten och får ca 3-5 grader varmare beroende på load.
Visst, är man fanatisk på kylning så är det varmare än det "ska vara" men något får man offra för att få tystare.
Nu är det grafikkorts fläkten som skulle behöva bytas 🙁
[ Detta Inlägg ändrades av: Nibbler den 2001-08-20 11:38 ]
August 9, 2001
Vidare om ämnet tysta en HX08...
Finns det nån som har lite tips på ljudisoleringsmaterial osv till sidoplåtarna?
Är det nån som har testat det och isåfall blir det tystare?
Jag stoppade nyss i en thermaltake cu6+ som låter lite väl mycket, så det skulle vara bra med lite ljudisolering. Jag har en chassitemp på 26 grader idle, 32 grader full load så vad kan man förvänta sig att hamna om man pular i massa ljudisolering tror ni?
Har nån några andra tips om ljudisolering förutom att plocka ur chassifläktarna så är jag tacksam för lite hjälp.
December 23, 2000
On 2001-08-19 19:49, Agile wrote:
Hej!
Hur gör jag för att få tyst på nätagget i min HX08?
Det låter ju något fruktansvärt 🙁Ska jag byta fläkt i den? Isåfall till vilken, och är det svårt?
Tack på förhand!
[ Detta Inlägg ändrades av: Agile den 2001-08-19 19:49 ]
Du kan vara lugn!!!!
jag kommer upp med en guide snart om hur man gör här på NH!!!!
1 Guest(s)