March 8, 2004
Hej, jag har ett problem. Min daotr låter inte så mycket, men tillräckligt för att störa min sömn under natten. För tillfället låter enbart cpufläkten (14dba) Nätagget (25dba) samt hårddiskarna ( 1 sitter i en cooldrive ).
Tänkte köpa nytt chassi, vilket bör jag köpa?
Nätagget? finns det tystare? Behöver min 350w
Hårddiskarna är till salu, det är en wdc 80gb 2mb cashe 7200rpm och en hitachi deskstar 160gb 8mb 7200rpm. Vilket hddmärkehdd är tystast? även cooldriven (cooldrive 3) är till salu tänkte sälja allt ihop för
__1200:-__
March 8, 2004
December 5, 2001
Du behöver ju inte byta chassit. Är ju inte det som låter...
Min burk är extremt tyst. Metoden är:
Antec truepower nätagg, Arctic Cooling tempreglerad cpu-fläkt, Zalmans passiva kylning på graffet, passiv kylning på NB, inga chassifläktar och förstås en öppen sida på chassit. Kopplar jag in en 80mm Papst 12db låter det dubbelt så mycket typ. 😛
Hårddisken sitter f.ö. i en passiv kylare och ljuddämpare från Zalman. Sen att det är Seagate gör ju inte saken sämre. 😀
Håller ju inte att överklocka med, men sånt håller jag ändå inte på med.
Vad är det för nätagg du har? Du kan ju byta ut fläktarna annars.
September 21, 2002
brukar dämpa med sånt här http://www.biltema.se/products.....emId=20053 jag är ju inte dyrt så du kan ju börja med att försöka... sen kan du ju undervolta fläktarna vilket jag också har gjort.. blir bara processorfläkten + hddarna som låter för mig 😉 GL!
March 8, 2004
July 27, 2004
joshen wrote: För tillfället låter enbart cpufläkten (14dba) Nätagget (25dba) samt hårddiskarna ( 1 sitter i en cooldrive ).
Om detta är tillräckligt för att störa nattsömnen skulle jag överväga att skaffa öronproppar, eftersom trafikbuller och annat utanför fönstret upplevs som extremt störande...
/Olle
December 5, 2001
joshen wrote: deet är ett... qtec 350w.. låtrer skitmycket!
Haha qtec...byt ut fläktarna ffs! Hade ett qtec 550W...blev tokig! Tills jag bytte dem mot Papst
Olle P wrote: [quote=joshen]För tillfället låter enbart cpufläkten (14dba) Nätagget (25dba) samt hårddiskarna ( 1 sitter i en cooldrive ).
Om detta är tillräckligt för att störa nattsömnen skulle jag överväga att skaffa öronproppar, eftersom trafikbuller och annat utanför fönstret upplevs som extremt störande...
/Olle
Ja jag tycker inte heller det låter speciellt mycket men alla är vi olika.
February 1, 2004
Casy wrote: Jag känner den hära killen (joshen), det är han som är överkänslig. Hans dator är knäpp-tyst tycker jag...
Skulle jag haft datorn igång så hade jag också velat ha den knäpptyst!
Nätagget gör jättemycket av ljudnivån, om det är specat till 25dB så är det ju väldigt högljutt jämfört med med 12dB-fläkten!
December 31, 2006
Casy wrote: Jag känner den hära killen (joshen), det är han som är överkänslig. Hans dator är knäpp-tyst tycker jag...
Vem är inte det?
Jag har min dator som HTPC och hårdiskarna tycker jag stör och särskillt de 2 externa.
Tänkte köpa Asus Extreme GeForce 8800GTS 640MB och ett Corsair HX Series Modular Power Supply 620W och byta ut mot mina passiva Thermatec CPU och Asus 6600 graffe. Tror ni jag kommer må illa eller kanske det inte låter så mycket?
2 Guest(s)