October 10, 2002
använd passiv kylning, det bästa "tysta ned" som finns 😉
June 4, 2004
M0rbid wrote: använd passiv kylning, det bästa "tysta ned" som finns 😉
Men...
Varor: 39,00
Frakt: 99,00
Total: 138,00
Moms: 27,60
140kr för att få tystat ner den... Är det så farligt?
February 12, 2004
Lite Nostalgi *så här var det förr*
Det var inte så länge sen den kosta 120:- + frakt+admin..avgifter+att man köpte AS-3 för 88:- användninge var NF 3 för bra pasiv kylning
Så hör dig för på kÖp och sälj det är nog någon som har en liggande och skräpar
MVH
Johannabull
June 4, 2004
Johannabull wrote: Lite Nostalgi *så här var det förr*
Det var inte så länge sen den kosta 120:- + frakt+admin..avgifter+att man köpte AS-3 för 88:- användninge var NF 3 för bra pasiv kylning
Så hör dig för på kÖp och sälj det är nog någon som har en liggande och skräpar
MVH
Johannabull
Tack för tipset, ska kolla med några polare om de kanske har något liggandes...! Annars hör jag av mig! 🙂
August 7, 2003
Popeye wrote: [quote=M0rbid]använd passiv kylning, det bästa "tysta ned" som finns 😉
Men...
Varor: 39,00
Frakt: 99,00
Total: 138,00
Moms: 27,60
140kr för att få tystat ner den... Är det så farligt?
Frakten blir väl billigare om man ber dem lägga det i ett vanligt brev... gjorde det med mina fläktar ex vis. funkade
June 4, 2004
Laglorden wrote:
Frakten blir väl billigare om man ber dem lägga det i ett vanligt brev... gjorde det med mina fläktar ex vis. funkade
Kanske är en bra idé, har kollat med några polare nu, och det verkar vara dåligt med sådana hos dem... Men som tur är så ska en kompis göra likadant som jag, skaffa passiv kylning.. Så vi delar på frakten! 😀
September 10, 2004
Skulle nog trycka dit en sådan här istället...
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=322427
Och tänk på att ett litet luftflöde över den där passiva kylaren är nödvändigt, jag ställde en 80mm fläkt på hårddisken som blåser på den där zalman kylaren... Funkar hur bra som helst...
/Jonas
June 4, 2004
Jonas740 wrote: Skulle nog trycka dit en sådan här istället...
http://www.komplett.se/k/ki.as.....sku=322427
Och tänk på att ett litet luftflöde över den där passiva kylaren är nödvändigt, jag ställde en 80mm fläkt på hårddisken som blåser på den där zalman kylaren... Funkar hur bra som helst...
/Jonas
Jag har en 120mm fläkt som pustar bra med luft på den, så det ska inte vara några problem där inte!
June 4, 2004
Laglorden wrote: Tänk på den är nästan fem cm hög också, så den går under graffekort och sånt där (vet inte hur nordbryggan sitter på ditt modermodem)
Det är inga problem alls för min del, dock kanske det blir värre för min polare, vad vet jag!? 😀
EDIT: F************N!!!!!!!!!!!!!!!!11111111ETTETTETT
Jag, smart som jag är tar bort fläkten före jag mäter om den passar över huvudtaget!!! Och när jag väl kletat på kylpasta och klämt dit den, tro F*N att jag upptäcker att graffet inte kommer få plats!!
Det blev till att getto-modda inför eventuella reparationer av min spojlans nya ZM-NB47J...
Det är bara att konstatera, jag är dum i huvudet! (Doch blev datorn betydligt tystare!)
1 Guest(s)