August 28, 2001
Hejsan, jag undrar om det är lätt att byta fläkt i nättagget, isåfall hur gör man?. Jag har ett budget JNC 300w, som lever om så in i H*****e! Har funderat på byta till en papst eller en zalman om det nu går ?
[ Detta Inlägg ändrades av: Tratten[DEI] den 2001-10-29 05:04 ]
April 6, 2001
Hörru tratten, jag har samma agg. Tyckte också att det lät mycket och bytte till en papst 19 db fläkt. Det visade sig att den lät lika mycket när den väl satt i agget. Det är turbulensen och vibrationerna som gör det. Jag satte tillbaka originalfläkten och kör den nu på 5 volt samt klippte upp luftintagen på insidan, det är på tok för trångt original. Resultat är att skiten numera är knäpptyst och det funkar stabilt trots fläkten bara rullar på 5 volt.
Testa!
June 3, 2001
On 2001-10-29 17:43, Ken Shabby wrote:
Hörru tratten, jag har samma agg. Tyckte också att det lät mycket och bytte till en papst 19 db fläkt. Det visade sig att den lät lika mycket när den väl satt i agget. Det är turbulensen och vibrationerna som gör det. Jag satte tillbaka originalfläkten och kör den nu på 5 volt samt klippte upp luftintagen på insidan, det är på tok för trångt original. Resultat är att skiten numera är knäpptyst och det funkar stabilt trots fläkten bara rullar på 5 volt.
Testa!
borde de inte bli ännu tystare och mindre turbulens om du klipper bort gallret på "utsidan" av nätagget också? alltså där luften blåses ut...
August 28, 2001
Tack shabby och alla andra, jo jag bytte ut i dag till en bättr och tystare fläkt...hände just ingenting på ljud fronten. Lät förjävla mycket ändå och jag började fundera på om det var för litet ut blås hål....ska oxå köra testa köra den i 5 volt oxå. Tack igen för era kloka svar :worshipp: :worshipp: :worshipp: :worshipp: :worshipp: 😀
November 2, 2001
skruva isär burken och byt ut fläkten om det kliar i fingrarna... men jag tog helt enkelt en avbitare och knipsade av gallret bakpå agget så att all turbulens och brus försvann på baksidan det nöjde jag mig med till jag och Skorge byggde en lite switch bytte från 12v till 7v det var MYCKET skillnad kan jag säga! prova det!
1 Guest(s)