January 29, 2004
Tyst 250gb:are (sata) efterfrågas! 😀
Har läst en massa svar i olika trådar och ännu mer reviews på diverse hardware sites men inte kommit fram till mer än att man inte kan lita på att ett visst märke är tyst eller ens en modellserie (dvs en 500gb seagate 7200:10 kan låta mer eller mindre än en 250gb av samma modell tex.)
Så någon audiofil som har koll på det här? Vilken är den absolut tystaste 250gb sata disken idag?
Extremt tacksam för svar!
oh btw, prestanda är typ skit samma.
November 4, 2001
Personligen föredrar jag seagatediskarna! Deras diskar är väldigt tysta och dom har 5års garanti.
Iom att seagate har så pass hög densistet per skiva (speciellt med perpendicular recording) kan man få ner antalet skivor, läs ochskrivhuvuden vilket resulterar i mindre ljud samt mindre risk att ett skrivhuvud dimper ner i skivan.
February 17, 2004
LenteP wrote: Instämmer med föregående talare... Har kört med Samsung Spinpoint länge nu och den är jag helnöjd med både vad gäller prestanda och ljudnivå... 🙂
Samsung eller WD skulle jag tippa. Bör tillägga att det inte riktigt stämmer att Samsungdiskarna ska vara Ultrasilent som en del påstår. Min låter iaf en hel del när den laddar, dock inte lika mycket som Seagate.
/Dani
1 Guest(s)