June 22, 2002
Här är en långsökt fråga.
Titta på det här moderkortet:
http://www6.tomshardware.com/m.....s/msi0.jpg
Under chipsetkylaren sitter kondensatorer (tror jag) och under dem sitter det två gröna prylar, som det står CHOCK vid. Min fråga handlar om sådana. (Jag har inte just ett sådant där moderkort dock).
På mitt moderkort, sitter det två sådana där inte långt bort från processorn. Vid en av dom så vidrör den guldfärgade tråden sig själv, det ser ut som den typ glidit. Om jag inte misstar mig, betyder inte det att en den av strömmen (eller vad de nu är) kan gå tillbaka direkt till moderkort, utan att ta varvet runt ringen. Är detta dåligt? Mitt moderkort eller processor fungerar inte nämligen, den havererade under mystiska omständigheter, den gick stadigt i typ två veckor helt utan att ens hänga sig, och en dag kraschade Q3 och sen startade inte datorn mer. =( När jag slår på datorn hörs nu ett underligt (fräsande/väsande/surrande/puttrande) ljud från någonstans i närheten av, eller från, processorn. Kan det vara den där prylen som orsakar detta??
edit: Det här är jätteskumt. Först funkade det inte, sen när jag provade igen några timmar senare: poff: det var som om det aldrig hade varit nåt fel på prylarna! råskumt!!!
1 Guest(s)