July 22, 2001
Tja allesammans. Ville bara uttrycka min glädje över hur tyst min burk blev. Jag satte helt enkelt på såna där 12v-->5v motstånd på mina två 80mm Zalman-fläktar och vips så dönade datorn hälften så mycket. Det var rätt imponerande. Dock höjdes systemtempen med några grader, men det är smällar man får ta. Hellre lite värme än lite huvudvärk, eh? 😀
September 26, 2001
F*n alltså...
Måste få min nya kylfläns innan det blir tyst i min dator! En 80 mm delta är inte skönt! Var hemma hos en polare igår, han hade fått en ny dator iofs en P4 men h*****e VA TYST! Det var lätt den tystaste dator jag har hört (eller hörde jag nåt)...
När han skulle starta den så hörde jag f*n inget, riktigt coolt alltså!
Men snart, mycket snart, har jag också en tyst dator!
September 24, 2001
fasiken jag fixade min låda för nån månad sen bytte fläktar och oljade alla, satte in ljuddämnings skivor, och satte gummi mellan hårdiskarna och plåten.. blev ganska nöjd det lät forarande en del men mycket dovare.. men efter det har den bara börjat låta mer och mer man måse väll in och olja alla fläktar en gång i månaden eller så för att hålla grejerna tysta.. nä nu blir det att bygga en yter låda istället typ http://w1.857.telia.com/~u8571.....a22se.html
om man lyckas få detta bra så kan man ju använda den till alla framtida datorer också , nån som har testat att bygga nått sånt?
/Dust
November 4, 2001
On 2001-12-19 08:48, Caine wrote:
F*n alltså...
Måste få min nya kylfläns innan det blir tyst i min dator! En 80 mm delta är inte skönt! Var hemma hos en polare igår, han hade fått en ny dator iofs en P4 men h*****e VA TYST! Det var lätt den tystaste dator jag har hört (eller hörde jag nåt)...
När han skulle starta den så hörde jag f*n inget, riktigt coolt alltså!
Men snart, mycket snart, har jag också en tyst dator!
Vad har han för fläktar?? Kylfläns???
November 7, 2001
January 8, 2002
Den tystaste datorn är den avstängda datorn
Nää nu var jag dum...jag har ett ganska bra system här med en fancontroller i maskinen där den ena reglerar volten på cpufläkten och den andra reglerar min sidofläkt i chassit...ska bygga en fanbus senare i veckan för att kunna koppla in alla fläktar...dock ingen bra idé för att tysta min hårddisk än...
[edit: enfanbus finns inte i mitt vokabulär 😀 ]
[ Detta Inlägg ändrades av: Particle Man den 2002-01-08 16:04 ]
1 Guest(s)