April 6, 2001
Haha! Så mycket idioter det finns. Ett ställe där ovanligt många samlas är på http://www.kylning.com
Ta och läs recensionerna av diverse produkter och njut. Här är ett strålande exempel, nämligen Per M Kjellbergs recension av en 60->80mm fläktadapter.
Per skriver: "Denna sak är ämnad för flänsar som man skruvar på fläkten och då inte andvänder sig av såkallade clips...
Iofs kan man väl modifiera så att den passar ändå.... men kylning.com borde skriva ut det på ett bättre sätt !!! Dock förlorar man i kylning på denna iom att det tar längre väg för luften att komma fram till kylflänsen..."
HOHOHOHOHOHOHOHAAAAAAA!! Jag döööööör!! 😀 😀
Läs mer och njut!!!
December 19, 2000
2001-05-22 11:36, skrev peter:
att det tar längre tid för luften att komma fram kvittar ju! Luften har samma hastighet men längre sträcka fram till flänsen. Det är ju mer luftflöden/hastigheten som avgör kylförmågan... Den lär ju inte bli varm på väg genom tratten!!
Håller totally med dig....mängden luft som flyttas, flänsens uppbyggnad och omgivande luft...är enligt min mening avgörande för hur effektiv en luft kylning blir..!
Ja jag har sett en kylfläns som var uppbyggd som en radiator och den verkade prestera riktigt bra!
Det ska bli roligt att se om det kommer någon ny cool fungerande design..
Tekniknörd som gillar att träna.
Jo det kan det faktiskt vara..
Den kostade typ 1600:- men den hade grymm prestanda för att vara en kylfläns!
Den hade 10-20grader lägre temp med en peltier än vad en Alpha PEP66 hade..
Jag har bara sett dem på Vr-zone.. men det var länge sedan.. Men annars kan man se bilder på den här!
1 Guest(s)